تحصیل در یونان : شرایط تحصیلی و هزینه ها 2023 با صباویزا

تحصیل

به همین دلیل باید برای تحصیل رایگان در نروژ باید به زبان نروژی مسلط باشید. این بورس در ازای انجام کار به‌صورت حقوق ماهانه به دانشجو پرداخت می‌شود. دستیار تحقیق یا همان RA به افرادی گفته می‌شود که در کارهایی ازجمله کار در آزمایشگاه، نوشتن مقاله، کتاب و تحقیقات به اساتید خود کمک و در ازای آن، حقوق ثابتی دریافت می‌کنند. این بورسیه بیشتر به دانشجویان مقطع دکتری تعلق می‌گیرد، اما دانشجویان کارشناسی ارشد هم درصورتی که عملکرد خوبی داشته باشند، می‌توانند این بورسیه را کسب کنند. اکثر کشورها مثل آلمان و اتریش آزمون ورودی برای جذب دانشجو در رشته پزشکی برگزار می‌کنند.

یکی از معضلاتی که بسیاری از خانواده‌های ایرانی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، انتخاب مدرسه‌ی مناسب برای فرزندانشان است. قضیه از جایی پیچیده‌تر می‌شود که گاهی بسیاری از ایرانیان مجبور می‌شوند برای مدت زمان مشخصی در کشوری خارجی اقامت داشته باشند و عملا در این زمان کوتاه امکان هماهنگی با سیستم آموزشی و یادگیری زبان برای دانش‌آموز وجود ندارد. در این موارد بهترین راه، ثبت نام در مدارس ایرانی است که خوشبختانه در بیش‌تر کشورهای دنیا مشغول به فعالیت هستند. برخی از بیمه‌های دانشجویی به گونه‌ای است که در کشورهای دیگر هم می‌توان از خدمات آن بهره‌مند شد. برای مثال اگر در آمریکا تحت پوشش بیمه دانشجویی قرار بگیرید، امکان دارد آن شرکت در کشورهای اروپایی نیز به شما خدمات ارائه دهد و بتوانید از بیمه خود در خارج از آمریکا نیز استفاده کنید. اگر به فلسفه علاقه‌مندید هیچ کشوری بهتر از یونان برای تحصیل آن وجود ندارد.

مدارس شبانه

دانشجویان خارجی که خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل به کشور ایتالیا مراجعه می‌کنند، برای دریافت اجازه کار در حین تحصیل باید مدارکی را به اداره پست تحویل داده، پس از آن محدودیتی برای انتخاب شغل خود نخواهند داشت. به‌طور کلی افرادی که از طریق تحصیل وارد این کشور می‌شوند با گذراندن دوره تحصیل خود و همچنین سپری کردن ۵ سال زندگی و کار در ایتالیا می‌توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند. افرادی که تابعیت ایتالیا را اخذ می‌کنند، به‌عنوان شهروند ایتالیا از تمامی حقوق شهروندی در کشور ایتالیا برخوردار می‌شوند.

دوره‌ی دکترا برای تحصیل در یونان، حدوداً پنج تا شش سال به طول می‌انجامد. برای واجد شرایط بودن برای تحصیل در مقطع دکترا در یونان، دانشجو باید قبلاً مدرک کارشناسی ارشد و همچنین اعتبار انتقال به اروپا را کسب کرده باشد. هر دانشگاه سالانه شرایط پذیرش خود برای مدرک دکترا را منتشر می‌کند، بنابراین قبل از درخواست در مورد این شرایط به طور کامل بررسی کنید. مهاجرت، خرید ملک، ثبت شرکت، مسافرت و تحصیل در خارج از کشور موضوعاتی هستند که این روزها به شنیدنشان عادت کرده ایم، اما متاسفانه کمتر مجموعه ای تخصص لازم و کافی، جهت ارائه خدمات شایان در این زمینه را دارد.

سوالات متداول تحصیل رایگان در کانادا

این دانشگاه در آخرین رتبه‌بندی دانشگاهی در جایگاه 651 قرار گرفته است و به دانشجویان با استعداد بورسیه‌های تحصیلی زیادی ارائه می‌دهد. یکی از دغدغه‌های افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را دارند، این است که می‌توانند خانواده خود را هم به همراه داشته باشند یا خیر.

این در صورتی است که بخواهند آن کشور را به عنوان مقصد تحصیل مقطع بعدی انتخاب کنند و شرایط خاص خود را دارد. ادامه تحصیل در خارج از ایران، رویای شیرینی است که بسیاری از افراد برای رسیدن به آن همه‌ی تلاش خود را می‌کنند؛ اما برای زندگی در کشوری دیگر، باید هزینه‌های زیادی را متحمل شوید که پرداخت آن‌ها تنها از طریق ارز فیزیکی ممکن نیست. برخی از دانشگاه‌ها به دانشجویانی که در دوره پذیرش بهترین نمره و امتیاز را کسب کنند، کمک هزینه Tuition Waiver، یعنی معافیت از پرداخت شهریه را اعطا می‌کند. ممکن است دانشجو از پرداخت کل شهریه معاف شود (Full Fund) و در برخی موارد، از پرداخت بخشی از آن (Partial Fund).

شرایط کلی برای اخذ تحصیل رایگان در کانادا

تحصیل در کانادا برای کسانی که به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی به دنبال هزینه‌های تحصیلی مقرون به صرفه‌تر در میان برترین کشورهای جهان از نظر نظام آموزشی هستند، بسیار عالی است. با این حال برای دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد بین 10 تا 20 ساعت در هفته و برای مقطع دکترا تا 30 ساعت در هفته است. متاسفانه در سا‌ل‌های اخیر نرخ بیکاری در یونان افزایش پیدا کرده است و همین موضوع پیدا کردن کار را دشوار می‌کند. با این حال از آنجایی که دانشجویان معمولاً با درآمدهای کمتری کار می‌کنند و شغل‌های ساده‌تر و خدماتی‌تری را انتخاب می‌کنند، می‌توانند با کمی جستجو شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. در حالی که هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌‌ها و مدارس دولتی برای یونانی‌ها و دانشجویان اروپایی رایگان است، اما سایر دانشجویان خارجی باید هزینه‌ی آن را بپردازند. با این حال هزینه‌ی تحصیل در یونان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی ارزانتر است.

معمولا چنین افرادی دانشجویان مقطع دکتری یا کارشناسی ارشد هستند که کلاس‌های حل تمرین و رفع اشکال برگزار می‌کنند و در اصلاح اوراق امتحانی به اساتید خود کمک می‌کنند. حقوق دستیاران تدریس نیز مثل دستیاران تحقیق به‌صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

در زیر تعدادی از پرونده‌های موفق و ویزاهای تحصیل در ایتالیای GO2TR را می‌توانید مشاهده کنید. نکته دوم این است که نباید انتظار داشته باشید که بلافاصله پس از ورود به ایتالیا بتوانید کار پیدا کنید. لازم است ترم‌های اولیه‌ی خود را بگذرانید و پس از آشنایی با محیط، به دنبال شغلی مناسب بگردید. شما همچنین می‌توانید از طریق رزرو آنلاین جلسه مشاوره مهاجرتی در سریع ترین زمان ممکن با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • دانشگاه‌های ایتالیا اعتبار علمی خوبی در سطح جهان دارند و از این رو تحصیل در این دانشگاه‌ها به یافتن شغل مناسب در بسیاری از کشورهای دنیا کمک می‌کند.
  • هرچه نباشد هیچ کشوری نمی‌تواند به اندازه‌ی مهد فلسفه برای مطالعه‌ی این رشته مفید باشد.
  • اگر دوست ندارید بعد از مهاجرت از شرکت‌های خارجی بیمه خریداری کنید، می‌توانید از بیمه دانشجویی مسافرتی استفاده کنید.
  • برخی از کشورها با ارائه بورسیه و فاند اقدام به جذب دانشجویانی با رزومه علمی پربار می‌کنند.
  • این دانشگاه از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در یونان و اولین دانشگاه فنی و مهندسی در این کشور است.
  • برای این کار باید اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

یکی از مهم‌ترین امتیازاتی که به کمک آن می‌‌توان به سادگی نسبت به اخذ ویزای تحصیلی جهت تحصیل در خارج اقدام کرد، چاپ مقالات علمی در ژورنال‌های معتبر دنیا است. در این مطلب قصد داریم درباره‌ مقالات علمی و تاثیر آن در اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در خارج صحبت کنیم؛ بنابراین اگر قصد تحصیل در خارج و کشورهای مختلف دنیا را دارید. تنها مشکلی که وجود دارد این است که دانشگاه‌های برتر این کشور دروس را به زبان نروژی ارائه می‌کنند.

هزینه‌ای که بابت شهریه به مدارس پرداخت می‌شود، هزینه تحصیل و زندگی را با هم شامل می‌شود. کیفیت خدماتی که این مدارس ارائه می‌دهند و همچنین سطح علمی و اعتبار این مدارس در مقدار شهریه تاثیر دارد.

معمولا برای اینکه هر ترم این بورسیه به دانشجو تعلق بگیرد، باید معدل بالایی داشته باشد. محدودیت سنی برای پذیرش در رشته پزشکی در خارج از کشور حاکم است و معمولا افراد بالای ۲۲ سال مجاز به تحصیل نیستند. معدل بالای دیپلم و داشتن مدرک زبان با نمره بالا شانس شما را برای پذیرش افزایش می‌دهد. برخی از دانشگاه‌ها توصیه‌نامه از معلمان دوران دبیرستان را نیز می‌خواهند.

تحصیل

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما