تحصیل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تحصیل

دانشگاه‌های ایتالیا اعتبار علمی خوبی در سطح جهان دارند و از این رو تحصیل در این دانشگاه‌ها به یافتن شغل مناسب در بسیاری از کشورهای دنیا کمک می‌کند. از مجموع ٣٠ دانشگاه در ایتالیا، ١٢ دانشگاه در لیست ۵٠٠ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. یکی از راه‌هایی که به کمک آن می‌توانید شانس اخذ ویزای تحصیلی را افزایش دهید، پر بار کردن رزومه‌ی تحصیلی خود با ارائه‌ی مقالات علمی و شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی است. در این مطلب شما را با نکاتی که باید برای شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی و نوشتن مقالات علمی بدانید، آشنا می‌کنیم.

ترجمه مدارک شما باید دارای مهر قوه قضاییه و وزارت امور خارجه نیز باشد. رویاهای مهاجرتی خود را با راه‌حل‌های بی نظیر و آفرهای مهاجرتی انحصاری GO2TR برای سال ۲۰۲۳ به واقعیت تبدیل کنید.

مدارک موردنیاز جهت تحصیل در ایتالیا

با یک درخواست پذیرش کامل و معتبر شانس موافقت با درخواست بورسیه شما نیز می‌تواند بالا برود. برای تحصیل در یونان برای بیشتر رشته‌‌ها و دانشگاه‌ها به مدرک زبان یونانی نیاز دارید. اما در سال‌های اخیر برای تشویق ورود دانشجویان بین المللی بسیاری از دوره‌ها به زبان انگلیسی نیز برگزار می‌شود. برای دانشگاه‌های یونانی شما به مدرک معتبر این زبان نیاز دارید و در صورتی که این مدرک را ندارید باید در آزمون مخصوص آن شرکت کنید. امروزه مهاجرت به خارج دغدغه بسیاری از جوانان است و از آنجایی که تحصیل در خارج یکی از آسان ترین راه‌ها است متقاضیان در تلاش‌اند هنگام اپلای، بورسیه تحصیلی نیز اخذ کنند تا هزینه‌های زندگی در خارج را به حداقل برسانند.

دانشگاه‌های ایتالیا از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا محسوب می‌شوند. سالانه افراد زیادی در سرتاسر جهان، علاقه‌مند به مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل هستند. فارغ‌‌التحصیلان رشته‌های مختلف در این کشور در بازار کار جهانی از اعتبار بالایی برخوردارند و می‌توانند در شغل‌های پر‌درآمد مشغول به کار شوند. از طرفی امکان دریافت اقامت در ایتالیا و کار در ایتالیا بعد از فارغ‌التحصیلی برای دانشجویان وجود دارد. تجربیات تحقیقاتی و پژوهشی برای متقاضیان فارغ‌التحصیل، به ویژه در زمینه‌های STEM (منظور از STEM زمینه‌های تحقیقاتی علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات می‌باشد) بسیار مهم است. باعث افزایش قابل توجه احتمال پذیرش درخواست بورسیه شما از دانشگاه و موسسه آموزشی مورد نظر شده و باعث می‌گردد که شانس تحصیل رایگان یعنی بورسیه کامل یا همان فول فاند برای شما در کانادا نیز افزایش یابد.

مدارس شبانه

این کار باعث می‌شود طعمه شرکت‌های غیر معتبر بیمه‌ای در کشور مقصد نشوید. پس از ارائه‌ی مدارک، درخواست شما مورد بررسی قرار گرفته و وقت مصاحبه برایتان تنظیم می‌شود. شما می‌توانید در کنا دریافت ویزا برای تحصیل در یونان برای دریافت ویزای همراه نیز اقدام نمایید که شامل همسر و فرزند زیر 18 سال می‌شود. در مدارکی که برای ویزای همراه ارائه می‌دهید نامه تمکن مالی و پرینت حساب بانکی بسیار مهم است و شما باید ثابت کنید که توانایی حمایت مالی از آنها را دارید. آزمون ورودی تنها رویدادی است که موفقیت – یا شکست – یک دانشجوی یونانی را در سیستم آموزشی تحصیل در این کشور مشخص می‌کند. فشار شرکت در این آزمون بسیار بالا است و قبولی در آن بسیار دشوار است.

نظام آموزشی ایتالیا به گونه‌ای است که امکان شرکت در دوره‌های یکساله یا دوساله حرفه‌ای در دانشگاه (حداقل ۶۰ واحد آموزشی) را جهت کار در بخش‌های مختلف صنعت نیز ارائه می‌دهد. بعضی دانشگاه‌ها مدرک b1 یا b2 یا بهتر می‌خواهند و در مقطع دکتری احتمال تحصیل و ورود با زبان انگلیسی و بعد از ورود و به مرور گذراندن کالج زبان آلمانی در آن جا مکان پذیر است. شرایط اعزام دانشجو به خارج از کشور بر اساس مدرک تحصیلی، سطح سواد فرد، اعتقاد دینی، عدم وابستگی به احزاب، شرایط تأهل و تجرد و سایر شرایط تخصصی وی ارزیابی می‌شود. در سال‌های اخیر، در لیست شرایط اعزام دانشجو به خارج عدم سوءپیشینه کیفری مؤثر اهمیت زیادی دارد. قوانین اعزام دانشجو هر دوره با هم متفاوت است و آشنایی با قوانین نیاز به صرف زمان زیادی دارد. در مؤسسات اعزام دانشجو جهت تحصیل در خارج از دانش و اطلاعات روز دنیا استفاده می‌شود تا متقاضی تجربه و آشنایی لازم برای تحصیل در خارج را یاد بگیرد، در این راستا روند مهاجرت سریع‌تر و آسان‌تر خواهد بود.

این روزها که تعداد متقاضیان تحصیل پزشکی در خارج از کشور زیاد شده است، وزارت علوم نیز سخت‌گیری بیشتری نسبت به مدارک صادرشده از دانشگاه‌های خارجی نشان می‌دهد. پس قبل از اقدام به مهاجرت تحصیلی، حتما اطمینان حاصل کنید که دانشگاه مد نظر شما مورد تایید وزارت علوم باشد. بسته به اینکه کدام کشور و دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، قوانین ورود به هر دانشگاه با یکدیگر متفاوت است. دانشگاه‌ها آزمونی برای جذب دانشجو برگزار نمی‌کنند و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و رزومه دانشجو جذب می‌کنند.

تحصیل

چنان‌چه مهارت شما متناسب با رشته‌ تحصیلی شما باشد، شرایط مطلوب‌تر خواهد بود. معمولاً دانشجویان برای تامین هزینه‌های زندگی و همینطور کسب تجربه‌ کاری در ایتالیا مشغول به کار می‌شوند. شهریه دانشگاه را می‌توان اصلی‌ترین بخش هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به‌شمار آورد. شهریه‌ها بسته به کشور، دانشگاه، رشته و همچنین مقطع تحصیلی متفاوت است و معمولا ۲ الی ۴ برابر هزینه‌ای است که دانشجویان همان کشور باید بپردازند. هزینه‌های جانبی دیگری از جمله خرید کتاب، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین امور اداری را نیز باید در نظر بگیرید.

شرکت در کنفرانس‌های علمی می‌تواند زمینه ساز آشنایی شما با مطرح ترین اساتید و پژوهشگران هم رشته‌ای شما را پدید آورد. ژورنال‌های بسیاری در سر‌تا‌سر دنیا برای چاپ مقالات علمی وجود دارند، با این حال تعداد انگشت شماری از آن‌ها معتبر هستند و تحقیقات علمی بسیاری به آن‌ها ارجاع داده می‌شوند. متاسفانه در چند وقت اخیر به علت تحریم‌های بانکی ایرانیان، گزارشاتی از سوی شهروندان ایرانی در کشورهای مختلف دنیا ارائه شده است که مطابق آن بعضی از بانک ها از افتتاح حساب برای ایرانیان سرباز زده‌اند. با این وجود، هنوز هم بعضی از بانک ها قوانین سفت و سختی را برای ایرانیان در نظر گرفته‌اند.

  • باید سبک و سنگین کنید و ببینید کفه ترازو در کدام سمت سنگین‌تر است و سپس با خاطری آسوده تصمیم خود را عملی کنید.
  • یکی از نکاتی که در خرید بیمه از شرکت‌های ایرانی باید به آن توجه کنید، اعتبار ۹۲ روزه این بیمه‌ها است.
  • اما تحصیل رایگان در هر کشوری شرایط خاص خود را دارد که حتما باید بدانید.
  • زبان آموزشی در مدارس ایرانی، فارسی است و آغاز و پایان سال تحصیلی مطابق با کشورمان است؛ یعنی سال تحصیلی مدارس ایرانی کشورهای دیگر از مهر آغاز و در خرداد ماه به پایان می‌رسد.
  • قوانین ایتالیا به دانشجو اجازه می‌دهد ۴ ساعت در روز و حداکثر ۲۰ ساعت در هفته کار کند.

اگر مدارک معتبری دارید که دلیل خلأ شما را پوشش می‌دهد مثلا تجربه کاری مرتبط یا کارآموزی در زمینه تحصیلی شما باشد، این ممکن است به شما برای پذیرش در آن دانشگاه کمک کند. کشور ایتالیا از جمله کشورهایی است که شما می‌توانید پس از اتمام دوران تحصیل در آن بمانید و مشغول به کار شوید. تنها باید بتوانید در زمان تحصیل کار مناسب را پیدا کنید و در آن مشغول شوید و یا به عنوان کار آموز کار کنید. پس از اتمام تحصیل باید بتوانید از طرف کار فرما دعوت به همکاری شوید و کار کنید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که گاهی لازم است تا دانشجویان جهت دریافت پذیرش از برخی دانشگاه‌های ایتالیا در مصاحبه‌ای که توسط دانشگاه برگزار می‌شود (حضوری یا از طریق اسکایپ)، شرکت نمایند. افرادی که متقاضی اعزام دانشجو به ایتالیا هستند، برای اطلاع دقیق از شرایط تحصیل در این کشور، بهتر است یک موسسه اعزام دانشجو معتبر را انتخاب کرده و از آن طریق اقدام نمایند.

برای دانشجویان غیر اروپایی باید بررسی شود که آیا کشور آنها با یونان توافقنامه‌ی خدمات پزشکی دارد یا خیر. اگر داشته باشد می‌توانند از همان کارت اروپایی استفاده کنند در غیر این صورت باید از یک بیمه‌ی خصوصی استفاده کنند. به کمک بیمه‌ی دانشجویی بسیاری از هزینه‌های درمانی دانشجو تحت پوشش قرار می‌گیرند و شما برای درمان بیماری‌های ساده نیاز به پرداخت هزینه‌ ندارید.

علاوه بر قوانین مختلف کشورها برای پذیرش دانش‌آموز خارجی، هر یک از مدارس نیز ممکن است شرایط ویژه‌ای برای پذیرش دانش‌آموز داشته باشند. برخی از مدارس ممکن است فقط دانش‌آموزانی با نمرات بالا و استعدادهای درخشان را پذیرش کنند.

تحصیل

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما