توجه: خرید لوله مانیسمان

عدم امتزاج و ترکیب درست که ناشی از حرارت و فشار کم است نقص اصلی به حساب میآید، همچنین ممکن است که لوله دچار ترکهای قلاب شکل شود که این امر به دلیل ترکیبات غیرفلزی است که در محل جوش وجود دارند. این مشکل به دلیل رشد تَرکها در طی دوره تست فشار رخ میدهد که در مورد لولههای ERW اولیه به دلیل سفتی کم خط جوش و عدم امتزاج درست با این مشکل مواجه میشویم. نقصهایی که ممکن است لولههای ERW/HFI دچارش شوند عبارتند از نقصهایی که ناشی از تولید نواری میباشند مثل لمینتها و نقصهایی که در خط باریک جوش رخ میدهند.

نقصانهایی که در لولههای با جوش اسپیرال رخ میدهد عمدتاً در لولههایی است که با جوش SAW (جوشکاری زیرپودری) ساخته شدهاند و ماهیتاً شبیه به لولههایی هستند که با جوش طولی SAW ساخته میشوند. کربن استیل فلزی انعطافپذیر است که عمدتاً حاوی کربن بوده و همچنین حاوی مقدار کمی منگنز و دیگر متریالها میباشد. معمولاً این چراغ کمی قبل از ایجاد مشکل اساسی روشن میشود؛ بسیاری از رانندگان به روشن شدن چراغها اهمیتی نمیدهند و تا خودرو جوش نیاورد به فکر حل کردن مشکل نمیافتند.

خرید لوله مانیسمان

لوله ERW به دلیل مشکلات اولیهای که داشت عموماً به عنوان یک لوله درجه دو شناخته شد که از آن در خطوطی که فشار کمی دارند استفاده میگردید. لوله مانیسمان با انتهای حدیده شده (رزوه شده) عموماً برای سیستمهای لولهکشی با قطر کم و در ترکیب با اتصالات و فلنجهای حدیده شده مورد استفاده قرار میگیرد. برخی از متریالهایی که در بالا ذکر شد برای تشکیل سیستمهای لوله با یکدیگر ترکیب میشوند. متداولترین فرآیند برای تولید لولههای با قطر بالا استفاده از جوش درزی طولی است. از این فرآیند برای تولید لوله مانیسمان در ابعاد و سایزهای کوچکتر (قطر ۲۵ الی ۱۵۰ میلیمتر) استفاده میشود. لوله مانیسمان اهواز در دو ضخامت 20 (سبک/ Sch 20) و 40 (Sch 40) و سایزهای 1.2 تا 6 اینچ تولید میشود.

سپس بلوم نورد شده و چرخش غلتکها ضخامت دیواره لوله مانیسمان را کمتر میکنند. اما امروزه اکثر کارخانههای تولید لوله برای کنترل و استحکام بهتر از گرمای القایی فرکانس بالا (HFI) استفاده میکنند. بخشی از فاز ساخت لولههای جوش داده شده با مقاومت الکتریکی (ERW) یا جوش القایی فرکانس بالا (HFI) توسط جوش لب به لب (بات وِلد) صورت میگیرد، همچنین برای ایجاد جوش طولی ERW از گرمایش مقاومتی استفاده میشود. در این فرآیند یک شمش فولاد ۱۳۰۰ درجه سانتیگراد (۲۳۷۰ درجه فارنهایت) حرارت داده شده و حفرهای درون آن ایجاد میشود.

در نهایت، راز لوله مانیسمان آشکار شد

در این فرآیند یک شمش فولاد که حدوداً تا دو تُن وزن دارد، ۱۳۰۰ درجه سانتیگراد (۲۳۷۰ درجه فارنهایت) حرارت داده شده و حفرهای درون آن ایجاد میشود. حتما بخوانید: آیا امکان ایجاد تَرَک بر روی لوله مانیسمان وجود دارد؟ رده لوله مانیسمان در واقع پارامتری بوده که بر اساس استانداردهای موجود، این لوله ها را با معیارهای مختلف طبقه بندی می کند. استفاده از این لوله ها برای تولید برخی قطعات، فرآیند طراحی و ساخت آنها را ساده تر و سریع تر می کند.

6 ترفند درباره لوله مانیسمان ای کاش قبلاً می‌دانستید

اصولاً این نوع لولهها که بخشی از فرآیند تولید آنها منحصر به جوش لب به لب (بات وِلد) میشود با استفاده از گرمایش مقاومتی تولید میشوند تا بتوان از جوش طولی (ERW) هم برای آنها بهره برد. جوش اسپیرال این اجازه را میدهد که بتوان با اِسکِلپها یا ورقههای باریکتر لولههایی با قطر بالا ساخت. شاید بتوان مؤثرترین عامل برای خرید لوله مانیسمان را، تهیه آنها از منبعی معتبر دانست. به این منظور بر اساس استاندارد های DIN49020 (لوله های فولادی سایز PG) – BS4568 (لوله های فولادی سایز متریک یا میلیمتری) – BS31 (لوله های فولادی سایز اینچی) جدول های زیر تهیه شده است تا با دانستن این مشخصات فنی اقدام به خرید کنند.

استاندارد رایج برای بیان مشخصات فنی لولههای مانیسمان، استاندارد ASME است. به علاوه استاندارد عملیات حرارتی خط جوش که برای اطمینان از کیفیت سفتی جوش ضروری است بسیار مهم است. با این حال در دهه ۸۰ میلادی به دلیل کمبود لوله مانیسمان (لولههای بدون درز) و ارزانتر بودن لولههای ERW، تامین کنندگان و مصرف کنندگان تلاشهای زیادی را برای بهبود کیفیت کارخانههای لولهسازی انجام دادند. لوله کربن استیل قوی، انعطافپذیر، قابل جوش دادن، قابل ماشینکاری و بادوام است و معمولاً قیمت آن از لولههایی که از متریالهای دیگر ساخته میشوند ارزانتر میباشد.

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما