واشنگتن: ما درباره اصول امنیتی خود مذاکره نمی کنیم

[ad_1]

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه گفت که کشورش از نزدیک اقدامات روسیه برای حمله به اوکراین را زیر نظر دارد.

او به ان بی سی نیوز گفت: «روسیه می تواند در روزها یا هفته های آینده اقدام نظامی علیه اوکراین انجام دهد یا راه حل دیپلماتیک را انتخاب کند.

وی افزود: «اقدام روسیه علیه اوکراین می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله الحاق بخشی از این کشور، حمله سایبری یا حمله در مقیاس بزرگ به آن کشور».

سالیوان افزود: ما معتقدیم که روسیه توانایی انجام یک حمله نظامی گسترده علیه اوکراین را دارد.

وی گفت: «ما تلاش‌های خود را برای پاسخ به تشدید تنش در سوریه توسط روسیه با متحد کردن متحدان و حمایت از اوکراین مضاعف می‌کنیم».

و مشاور امنیت ملی آمریکا هشدار داد که “هر گونه حمله روسیه به اوکراین، خط لوله گاز روسیه را متوقف خواهد کرد.”

وی افزود: هرگونه تحریم علیه روسیه بر چین نیز تأثیر خواهد گذاشت.

سالیوان گفت: «ایالات متحده هیچ سربازی را برای آغاز جنگ با روسیه به اروپای شرقی نخواهد فرستاد.

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: پرزیدنت بایدن به روسیه یک مسیر دیپلماتیک پیشنهاد داده است و ما برای هر احتمالی آماده هستیم.

وی افزود: ما درباره اصول امنیتی خود از جمله عضویت کشورهای ناتو مذاکره نخواهیم کرد.

سالیوان گفت: ما قویاً معتقدیم که پوتین دستور حمله به اوکراین را خواهد داد.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: اتحاد ما با شرکایمان قوی است و ما به عواقب وخیم هرگونه حمله روسیه به اوکراین متعهد خواهیم ماند.

وی گفت: “پرزیدنت بایدن تیمی را برای بررسی منابع گاز طبیعی مایع به اروپا منصوب کرد.”

در حالی که ایالات متحده اصرار دارد روسیه به دنبال حمله به اوکراین است، میخائیل پودولاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین، روز یکشنبه نسبت به راه حل دیپلماتیک برای تنش بین کیف و مسکو ابراز امیدواری کرد و گفت: “شانس یافتن راه حل دیپلماتیک برای کاهش تنش هنوز بسیار بالاتر از تشدید تنش است.”

اظهارات پودولاک در زمانی بیان می شود که رسانه های آمریکایی به دلیل حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین به طور فزاینده ای از روسیه جاسوسی می کنند. وب سایت موسسه بلومبرگ تا آنجا پیش رفت که “روسیه به اوکراین حمله کرد” را در سرفصل های خود قرار داد و ساعاتی بعد مدعی شد که دلیل آن خطای فنی بوده است.

علاوه بر این، دو روزنامه مهم آمریکایی، واشنگتن پست و نیویورک تایمز، به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده است، نوشتند که حمله احتمالی روسیه به اوکراین هزاران کشته و میلیون ها بی خانمان خواهد داشت.

فاکس نیوز به نقل از یکی از مقامات کنگره آمریکا گزارش داد که مارک مایلی، رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا، در یک جلسه محرمانه کنگره گفت که اگر روسیه تهاجم گسترده ای به اوکراین را آغاز کند، کیف ظرف 72 ساعت سقوط خواهد کرد.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل امروز یکشنبه با محکوم کردن ادامه ادعاها و ارعاب رسانه های آمریکایی در خصوص حمله روسیه به اوکراین گفت: ظرف یک هفته، سیصد هزار غیرنظامی کشته شدند؟ [و بگوییم که] همه اینها را بر اساس منابع اطلاعاتی می گوییم که نمی توانیم فاش کنیم. آیا این برای آمریکایی ها و انگلیسی ها منطقی است؟ این یک اشتباه برای روسیه و اوکراین است.»

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما