آیا در خانه زیاد مشروب می خورید؟ این مطالعه می گوید که اقدامات قرنطینه ممکن است دلیل آن باشد!

[ad_1]

واشنگتن: یک مطالعه جدید نشان داده است که اقدامات قرنطینه در سراسر سال 2020 با افرادی در اسکاتلند و انگلیس مرتبط است که بیشتر در خانه مشروب می‌نوشند. این تحقیق در «مجله اعتیاد» منتشر شده است. جدیدترین مطالعه که توسط محققان دانشگاه شفیلد و دانشگاه گلاسکو انجام شد، تأثیر محدودیت‌های COVID-19 در سال 2020 را بر روی شیوه‌های نوشیدن الکل با استفاده از داده‌های تقریباً 300000 بزرگسال الکلی اندازه‌گیری کرد.

این مطالعه نشان داد که در حالی که مردم به طور کلی در طول دوره‌های محدودیت، همان مقدار الکل می‌نوشیدند که در زمانی که هیچ محدودیتی وجود نداشت، به نظر می‌رسید که قرنطینه با تغییر عادات به نوشیدن الکل در خانه و اواخر عصر مرتبط باشد.

در اسکاتلند، این مطالعه نشان داد که افزایش مصرف الکل در انفرادی نیز وجود دارد، اگرچه محققان گفتند که این امر را می توان با نسبت بیشتری از افرادی که در اسکاتلند تنها زندگی می کنند نسبت به انگلیس توضیح داد.

نوشیدن الکل در خانه همچنان حوزه ای است که مورد بررسی قرار نگرفته است، و در حالی که اثرات بلندمدت این تغییرات اخیر هنوز مشخص نیست، نویسندگان مطالعه پیشنهاد کردند که این عادات نوشیدنی جدید باید به دقت تحت نظر قرار گیرند، زیرا وارد دوره ای با محدودیت های کمتر می شویم.

در طول اولین قرنطینه بریتانیا، مکان‌هایی مانند میخانه‌ها و رستوران‌ها بسته شدند و بر نوع مکان‌هایی که مردم می‌توانستند الکل بنوشند، تأثیر می‌گذارد. محدودیت ها از جولای 2020 کاهش یافت و بارها و رستوران ها به تدریج اجازه بازگشایی دادند.

با این حال، از سپتامبر 2020 در پاسخ به افزایش تعداد موارد، یک سری محدودیت‌های ملی و محلی اعمال شد که بار دیگر بر تنظیمات مهمان‌نوازی تأثیر گذاشت. تیم تحقیقاتی 41500 مصرف‌کننده الکل بزرگسال در اسکاتلند و بیش از 250000 مصرف‌کننده بزرگسال در انگلیس را مورد مطالعه قرار دادند. قرنطینه اولیه مارس 2020، کاهش محدودیت ها در جولای 2020 و شروع محدودیت های بیشتر در سپتامبر 2020 تا دسامبر 2020.

در حالی که ارقام نشان می‌دهند که هیچ تفاوت آماری در تعداد کل واحدهای الکل مصرف شده در هر هفته در دوره‌های مختلف سال اول همه‌گیری وجود ندارد، تجزیه و تحلیل دقیق‌تر نشان می‌دهد که محدودیت‌های قرنطینه با افرادی مرتبط است که در اواخر روز شروع به نوشیدن می‌کنند. اسکاتلند که در آن نسبت بیشتری از مردم به تنهایی زندگی می کنند و بیشتر مشروب می نوشند.

دکتر ابیگیل استولی، یکی از نویسندگان این مطالعه از گروه تحقیقاتی الکل دانشگاه شفیلد، گفت: «علیرغم برخی نگرانی‌ها مبنی بر اینکه ممکن است مردم در طول روز بیشتر بنوشند، ما در واقع متوجه شدیم که تغییری به سمت افرادی که شروع به نوشیدن می‌کنند وجود دارد. نوشیدن بعد از ظهر در طول محدودیت های قرنطینه. این شاید منعکس کننده تغییرات در روال زندگی مردم و نبود فرصت برای معاشرت روزانه مانند رفتن به میخانه با همکاران بعد از کار باشد.

اگرچه متوجه شدیم که محدودیت‌های قرنطینه میزان کلی مصرف الکل را تغییر نداده است، اما شواهدی از مطالعات دیگر وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان پرمصرف‌تر ممکن است مصرف همه‌گیر خود را افزایش داده باشند. بنابراین، نظارت بر مصرف الکل در طول دوره برای جلوگیری از مشکلات بیشتر سلامتی مهم است. آینده،” استولی اضافه کرد.

یافته‌های این مطالعه حاکی از آن است که مصرف مشروبات الکلی در مغازه‌ها پس از قرنطینه در مارس 2020 افزایش یافته و در بقیه سال‌های 2020، حتی در دوره‌ای که محدودیت‌های قرنطینه کاهش یافته است، به طور مداوم بالاتر از سال‌های گذشته باقی مانده است. در همین حال، مصرف الکل مهمان نوازی پس از قرنطینه مارس 2020 و در باقی مانده سال 2020 کمتر از سال های گذشته باقی ماند.

محققان معتقدند که این به احتمال زیاد با سه دلیل توضیح داده می شود: حتی زمانی که اماکن تجاری بازگشایی شدند، با ظرفیت کاهش یافته کار می کردند. برخی از مکان ها (مانند کلوپ های شبانه و مکان های موسیقی زنده) بسته باقی ماندند. برخی از افراد حتی در دوره‌هایی که محدودیت‌های کمتری به دلیل ترس از ابتلا به کووید-19 وجود دارد، همچنان از محیط‌های مهمان‌نوازی دوری می‌کنند.

دکتر ایین هاردی، نویسنده اصلی این مطالعه از واحد علوم اجتماعی و بهداشت عمومی دانشگاه گلاسکو MRC/CSO، گفت: «در آینده مشخص نیست پیامدهای درازمدت تغییرات مصرف الکل در سال 2020 چه خواهد بود. با نزدیک‌تر شدن ظرفیت کامل مکان‌های مهمان‌نوازی، این احتمال وجود دارد که مصرف الکل در این مکان‌ها به سطوح قبل از همه‌گیری نزدیک‌تر شود، اگرچه اگر محدودیت‌ها مجدداً اعمال شوند یا مردم از فضاهای سرپوشیده ترس داشته باشند، ممکن است در پاسخ به انواع جدید دوباره کاهش یابد. “

“با این حال، افزایش مصرف الکل در خانه در سال 2020 یک نگرانی است. ما از مطالعات دیگر می دانیم که آسیب های ناشی از مصرف الکل در طول همه گیری همه گیر افزایش یافته است. افزایش مصرف الکل در خانه احتمالاً در این امر نقش داشته است. در گذشته، نوشیدن در خانه باعث شده است. هادی افزود: موضوعی است که نسبتاً مورد تحقیق قرار نگرفته است، و اکنون نیاز به نظارت بیشتر بر آن وجود دارد تا دریابیم که آیا این عادات نوشیدنی خانگی که توسط مردم در سال 2020 انتخاب شده است به یک هنجار جدید در رفتار مردم در مورد نوشیدن الکل تبدیل شده است یا خیر.



[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما