روش مطالعه زبان و ادبیات فارسی برای کنکور

روش مطالعه ادبیات کنکور رتبه های class= نیاز به قدرت تحلیل دارد و شاید اگر در اختیار فردی به جز داوطلب کنکور قرار بگیرد با ارزیابی و قدرت تحلیل بتواند پاسخ بدهد درست است اشعاری که در این زمینه در کنکور استفاده می شود خارج از کتاب است اما تجربه ثابت کرده است که محدود به یک سری موضوعات خاص می باشد. 3-برای هر آرایه توصیفی مختصر در حد چند سطر که با خواندن آن، اون آرایه دستتان می آید در دفترچه خود داشته باشید که اگر همراه با یک مثال ساده و جامع باشد بهتر است تا در هر زمان نیاز پیدا کردید وقت شما برای مطالعه ی منابع حجیم و پیدا کردن آن آرایه تلف نشود. اصلا به این شکل نیست.باید بر روی دوره و مرور مباحث و درست خواندن دروس تمرکز جدی داشته باشیم.

روش مطالعه ادبیات کنکور قلم چی

در ادامه روش مطالعه درس ادبیات در کنکور به مبحث آرایه ها می رسیم.آرایه فارسی یکی از مباحث فنی و دشوار در زبان فارسی است.سختی این مبحث را فقط می توان با شیرینی یادگیری اصولی و به کار بردن اصول در حل تست های کنکور چشید. فلش کارت های خود را از همین ابتدای شروع مطالعه خود آماده کنید هر چند کتاب های بسیاری در این زمینه وجود دارد ولی از نظر ما هر دانش آموز بهتر است که در این بخش فلش کارت مخصوص خودش را تنظیم کند همراه با علامت گذاری های مورد نیاز به عنوان مثال اون قسمت های دشوار و فرار را با رنگ مخصوص خود مشخص کند و از همین ابتدای کار مرور زیاد این قسمت فراموشتون نشه، فلش کارت های تاریخ ادبیات و لغت و املا از جمله فلش کارت هایی ست که یک داوطلب باید همیشه در جیب خودش داشته باشد و در زمان های مرده مثل رفت و آمد ها و..

در این قسمت از ادبیات ، خواندن صحیح بیت بسیار مهم میباشد. از نظر او تابستان فرصت خوبی برای خواندن مفهومی کتاب درسی ادبیات و یادگیری تاریخ ادبیات بود. توجه کنید برای اینکه پیدا کردن لغات سخت یا در آوردن آرایه ها از خود کتاب های اصلی وقتتون رو نگیره پیشنهاد میشه که از کتاب های موضوعی انتشارات مختلفی که در بازار وجود دارند خریداری کرده و جمع بندی هر موضوعی رو در یک کتاب بخونید. در مورد بخش تاریخ ادبیات و اعلام نظام قدیم حالا نظام جدید هم در یه سری قسمت هاش شما سعی کنید کتاب لقمه ی مهروماه رو تهیه کنید این بخشا و اون رو به خوبی مطالعه کنید کل تاریخ ادبیات رو سعی کنید تاریخ ادبیات حالا جدید از سال هایکتاب های درسی که تألیف شده یا مثلا سال مرگ و شاعران و اینا بازم طرح میشه خب سعی کنید اینا رو کامل و خوب بخونید.

بعد هم به حل تست بپردازید تا ببینید از این بخش به چه نحوه هایی سوال طرح می شود و کدام قسمت را متوجه نشدید و باید دوباره کار کنید.بهتر است برای آرایه به صورت قسمت به قسمت تست بزنید.یعنی یک آرایه مثل حسن تعلیل را انتخاب کنید و شروع به حل تست کنید.بعد تست های مربوط به بخش تشبیه را بزنید بعد که در حل تست آرایه هم مهارت پیدا کردید وارد تست های ترکیبی که در یک تست چند آرایه مورد سوال قرار گرفته یا تست هایی که ترتیب مشخص ندارد شوید.در نهایت از آرایه هایی که بیشتر ایراد دارید و یا آنها را نمی توانید تشخیص دهید بیشتر تست بزنید. وقت توی سال کنکور اونقدر زیاد نیست که بخواید روش های مختلف رو امتحان کنید و با آزمون و خطا روش مناسب خودتون رو پیدا کنید.این مقاله بر اساس نظر اساتید هر درس و نظر کسانی که تا دیروز جای شما بودن و حالا به جایگاهی که دوست داشتن رسیدن نوشته شده.درسته توی این مسیری که طی می کنید گاهی خسته میشید یا سختی های مسیر اذیتتون میکنه،اما بدونید تمام این سختی ها وناامید نشدن ها به نتیجه ی درخشانی منتهی میشه.پس به موفقیت خودتون ایمان داشته باشین.رمز موفقیت توی کنکور و به طور کل همه ی درس هایی که قراره راجع بهش صحبت کنیم تمرین و خستگی ناپذیریه شاید اولش بد پیش بره اما تو ناامید نشو اگه این کار آسون بود که همه میتونستن انجامش بدن و دکتر مهندس میشدن.اما فقط کسایی برنده میشن که سرسختانه پای انتخابشون وایمیستن و وقتی به مانع برمیخورن ناامید نمیشن پس حتی اگه زمینم خوردی ناامید نشو از جات بلند شو و دوباره بجنگ؛بدون برنده ی این بازی میتونی تو باشی پس اندکی صبر سحر نزدیک است.امیدوارم که این مقاله براتون مفید واقع بشه و ازش نهایت استفاده رو بکنید.

نحوه مطالعه ادبیات اختصاصی کنکور انسانی

روش مطالعه تاریخ ادبیات برای کنکور از زمان های مرده خودتون برای تقویت و مرور کلمات حتما استفاده کنین . دفترچهای را برای نوشتن لغات مهم و اشتباهات متداول در تست زنی اختصاص دهید. سعی کنید در مطالعه تاریخ ادبیات اولا از نام نویسندگان و کتاب هایی که در درآمد ها آمده است غافل نشوید و علاوه بر آن بعضی تعاریف و جملات درآمد ها مهم هستند آنها را هم مد نظر قرار دهید. علاوه بر آن معنانی ضرب المثلها و اصطلاحات را کامل یاد بگیرید. را در همان ابتدا یاد بگیرید تا بتوانید با حذف گزینه سوالات را حل کنید سوالات آرایه را اکثراً باید با حذف گزینه حل کرد یعنی مثلاً بررسی کنید که آرایه اسلوب معادله در گزینه هست یا نه که شاید دو گزینه حذف شود. چون درواقع اکثر سوالات زبان رو اگر به بخش لغت مسلط باشیم میتونیم با حل کردن تست به درصد های خوبی توی آزمون های آزمایشی و کنکور برسیم.

روش مطالعه ی ادبیات برای کنکور

حتی اگر ۵ یا ۱۰ درصد هم تست ریاضی بزنید، از رها کردن این درس بسیار بهتر است. مطالعه منابع کنکور همچون کتابهای تست یا کتب کمکآموزشی در این مورد پیشنهاد میشوند. بخش قرابت با داشتن حدود ۸ الی ۹ سوال بیشترین تعداد سوالات به طور مستقیم را به خود اختصاص داده است.برای اینکه بتوانیم در این تست ها موفق عمل کنیم،ابتدا باید بتوانیم ابیات را صحیح بخوانیم؛و سپس مفهوم آن را به درستی تشخیص دهیم.ابیاتی که در کنکور مطرح می شوند صرفا ابیات کتاب درسی نیستند و ممکن است بیتی از خارج از کتاب داخل گزینه ها قرار گیرد؛بنابراین باید بتوانید مهارت کافی در این بخش بدست بیاورید تا هر بیتی که به شما داده می شود بتوانید درست مفهومش را تشخیص دهید.برای اینکه به این درجه از مهارت برسید ابتدا از خواندن ابیات و تشخیص مفهوم اشعار و متون کتاب درسی شروع کنید.استفاده از کتب کمک آموزشی که متن شعر را نوشته و بعد مفهوم آن بیت را جلویش آورده می تواند به شما بسیار کمک کند،تا به تدریج بیاموزید که برای تشخیص مفهوم هر بیت باید به چه نکاتی توجه کرد،ضمن آنکه در کنکور نیز سوالاتی با ابیات کتاب آورده می شود.

داوطلبان کنکور انسانی که قرار است برای خواندن درس ادبیات تخصصی زمان صرف کنند، معمولاً در دو گروه قرار میگیرند؛ کسانی که در این درس احساس ضعف زیادی دارند و کسانی که با آن کنار آمدهاند و مشکل خاصی ندارند. پس درکل نمی توان نقدی در این باب به جزئیات گام های تدریس اساتید و یا منابع متفاوت پیشنهادی توسط آنها و برنامه های مطالعاتی داوطلبان وارد کرد.

روش مطالعه ی درس ادبیات برای کنکور

این جزوه رو حتی شب قبل کنکورم خوندم و تستشو با اطمینان و به راحتی درست زدم … اما می رویم سراغ نحوه ی مطالعه ی ادبیات فارسی کنکور: در مورد نحوه ی مطالعه زبان و ادبیات فارسی کنکور را باید گفت که با وجود طراحی سخت تر سوالات ادبیات فارسی نسبت به سالهای قبل اما جای خرسندی است که تغییر سبک خاصی در این درس نداشته ایم و قالب و شکل طراحی سوالات ادبیات فارسی تغییر آنچنانی نکرده است.

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما