سفارت هند خط کمک اضطراری 24 ساعته را برای هندی‌های سرگردان در اوکراین ایجاد می‌کند

[ad_1]

کیف: سفارت هند در کیف روز پنجشنبه یک خط کمک اضطراری 24 ساعته برای اتباع هندی که در اوکراین سرگردان مانده بودند، ساعاتی پس از آن که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مجوز عملیات نظامی در این کشور را صادر کرد، راه اندازی کرد.

سفارت هند در اوکراین گفت: «وضعیت کنونی در #اوکراین بسیار نامشخص است. خط تلفن اضطراری 24 ساعته راه اندازی کنید که با شماره گیری +380 997300428، +380 997300483 قابل دسترسی است.

سفارت هند همچنین توصیه جدیدی برای اتباع هندی صادر کرد و از آنها خواست که “آرام و ایمن بمانند” در هر کجا که هستند. پس از آغاز حمله نظامی روسیه به این کشور شرق اروپا، سفارت هند در توصیه خود به هندی‌ها در اوکراین گفت: «لطفا آرامش خود را حفظ کنید و در هر کجا که هستید ایمن بمانید، چه در خانه‌ها، خوابگاه‌ها، اقامتگاه‌ها و چه در مسیر حمل و نقل.»

سفارت هند در توصیه خود برای هندی‌ها در اوکراین گفت: «لطفا آرامش خود را حفظ کنید و در هر کجا که هستید، چه در خانه‌ها، خوابگاه‌ها، اقامتگاه‌ها و چه در مسیر حمل و نقل، ایمن بمانید». به همه کسانی که به کیف سفر می کنند توصیه می شود که به طور موقت به شهرهای مربوطه خود بازگردند. توصیه های بیشتر به زودی،” آن اضافه شده است.

در همین حال، وزارت امور خارجه (MEA) اعلام کرد که از نزدیک وضعیت اوکراین را زیر نظر دارد. “ما از نزدیک وضعیت به سرعت در حال تغییر را زیر نظر داریم. تمرکز بر ایمنی و امنیت هندی ها، به ویژه دانش آموزان است. به گزارش ANI، منابع دولتی گفتند که یک اتاق کنترل به صورت 24×7 در حال توسعه و عملیاتی شدن است.

هند روز پنجشنبه خواستار کاهش فوری تنش ها بین روسیه و اوکراین شد و هشدار داد که وضعیت در خطر تبدیل شدن به یک بحران بزرگ است، درست زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تصمیم خود را برای آغاز عملیات نظامی در شرق اوکراین اعلام کرد. .

شورای امنیت متشکل از 15 کشور سازمان ملل متحد اواخر چهارشنبه شب یک نشست اضطراری درباره اوکراین برگزار کرد که دومین نشست این هفته و چهارمین نشست از 31 ژانویه در پی تشدید تنش ها بین روسیه و اوکراین بود.

در حالی که نشست شورای امنیت سازمان ملل در جریان بود و طی آن آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از پوتین درخواست کرد که «از حمله نیروهای خود به اوکراین جلوگیری کند»، رهبر روسیه از عملیات نظامی در شرق اوکراین خبر داد.

نماینده دائم هند در سازمان ملل، تی‌اس تیرومورتی، به شورا گفت که دهلی نو تنها دو روز پیش در نشست شورا درباره اوکراین خواستار کاهش فوری تنش شد و بر دیپلماسی پایدار و متمرکز برای رسیدگی به همه مسائل مربوط به وضعیت تاکید کرد.

او گفت: “با این حال، ما با تأسف متذکر می شویم که به درخواست های جامعه بین المللی برای زمان دادن به ابتکارات اخیر طرف ها برای کاهش تنش ها توجهی نشد. وضعیت در خطر تبدیل شدن به یک بحران بزرگ است.”

هند “عمیق” خود را نسبت به تحولاتی که در صورت عدم رسیدگی دقیق، ممکن است به صلح و امنیت منطقه مربوط باشد، ابراز کرد. هند خواستار تنش زدایی فوری و خودداری از هر گونه اقدام دیگری که می تواند به وخامت اوضاع کمک کند، کرد.

وی گفت: “ما از نظر دیپلماتیک معتقدیم که راه حل در گفتگوی پایدار بین طرف های مربوطه نهفته است. در این بین، ما قویا بر نیاز حیاتی همه طرف ها برای حفظ صلح و امنیت بین المللی با اعمال حداکثر خویشتن داری تاکید می کنیم.”

تیرومورتی همچنین تأکید کرد که بیش از 20000 شهروند هندی، از جمله دانش‌آموزان، در مناطق مختلف اوکراین از جمله در مناطق مرزی این کشور مستقر هستند. او گفت: «ما در حال تسهیل بازگشت همه اتباع هندی، از جمله دانشجویان هندی، در صورت نیاز هستیم.

هند از همه طرف‌ها خواست تا تلاش‌های بیشتری برای پل زدن بر منافع متفاوت انجام دهند و تیرومورتی تأکید کرد که منافع امنیتی مشروع همه طرف‌ها باید کاملاً در نظر گرفته شود.

هند به طور مداوم در سازمان ملل متحد از نیاز به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات مطابق با قوانین بین المللی و توافق نامه های منعقد شده توسط ذینفعان حمایت کرده است.

تلویزیون زنده



[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما