نخست وزیر نارندرا مودی پس از انفجارهای مرگبار که بیش از 200 کشته در سریلانکا برجای گذاشت، با رئیس جمهور مایتریپالا سیریسنا تماس گرفت و کمک کامل کرد.

[ad_1]

دهلی نو: نخست وزیر نارندرا مودی او یکشنبه ضمن محکوم کردن شدید انفجارهای مرگبار در کلمبو پایتخت سریلانکا و سایر شهرها، کمک کامل به کشور جزیره در مواقع بحرانی ارائه کرد و اظهار داشت: «در منطقه جایی برای بربریت وجود ندارد». ‘.

نخست‌وزیر مودی همچنین با همتای سریلانکای خود و رئیس‌جمهور این کشور جزیره‌ای تماس گرفت تا با جان باختن بیش از 200 نفر در یک سلسله انفجارهای مرگبار روز یکشنبه در این کشور تسلیت قلبی خود را اعلام کند.

نخست وزیر مودی طی مکالمات تلفنی خود با مایتریپالا سیریسنا، رئیس جمهور سریلانکا و رانیل ویکرمسینگه، نخست وزیر سریلانکا، این انفجارها را “اقدامات وحشیانه خونسرد و از پیش برنامه ریزی شده” نامید.

نخست‌وزیر مودی در پیام خود به دولت سریلانکا گفت که این انفجارها یادآور تلخ‌ترین چالشی است که تروریسم در منطقه و کل جهان برای کل بشریت ایجاد کرده است.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی PMO منتشر شد، نخست‌وزیر پیشنهاد همه کمک‌ها و کمک‌های ممکن را به سریلانکا برای تضمین امنیت آن در برابر چالش‌هایی مانند چالش‌های ناشی از تروریسم تمدید کرد.

نخست وزیر مودی همچنین برای مجروحان این انفجارها آرزوی بهبودی عاجل کرد و کمک های لازم را برای درمان آنها ارائه کرد.

نخست وزیر مودی با محکوم کردن این انفجارها در توییتر نوشت: «انفجارهای هولناک در سریلانکا را به شدت محکوم کنید. در منطقه ما جایی برای چنین وحشیگری وجود ندارد. فکر من با خانواده های داغدار و دعا با مجروحان است.»

انفجارهای متعدد در سریلانکا، 162 کشته؛ 1 مظنون دستگیر شد

نخست وزیر مودی بعداً در یک نشست عمومی در سریلانکا گفت: “صدها نفر از مردم بی گناه توسط تروریست ها در سریلانکا کشته شدند. آنها در کلیسا و عید پاک نماز می خواندند، در آن زمان تروریست ها ده ها نفر از جمله کودکان و زنان را تسلیت می گویم.” چیتورگاره راجستان.

او گفت: «هند در کنار سریلانکا ایستاده و آماده هرگونه کمک در زمان بحران است.

نخست وزیر مودی با ابراز نگرانی از تهدید تروریسم، از این فرصت استفاده کرد و بر رای به نفع BJP برای تقویت مبارزه با تروریسم در هند تاکید کرد.

بسیاری از رهبران جهان نیز انفجارهای روز یکشنبه در سریلانکا را محکوم کردند که منجر به کشته شدن بیش از 200 نفر از جمله ده‌ها خارجی شد که گمان می‌رود شهروندان انگلیسی، هلندی و آمریکایی در میان آنها باشند.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، این حملات را «واقعاً وحشتناک» توصیف کرد.

او در توییتی نوشت: «اقدامات خشونت‌آمیز علیه کلیساها و هتل‌ها در سری‌لانکا واقعاً وحشتناک است و عمیق‌ترین همدردی من با همه کسانی است که در این زمان غم‌انگیز آسیب دیده‌اند».

می در توییتی نوشت: «ما باید با هم باشیم تا مطمئن شویم که هیچ کس نباید ایمان خود را با ترس تمرین کند.

مارک روته نخست وزیر هلند گفت: «گزارش های وحشتناک سریلانکا درباره حملات خونین به هتل ها و کلیساها در یکشنبه عید پاک امسال».

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت که استرالیا به کسانی که در یک “حمله تروریستی وحشتناک” کشته شده اند فکر می کند.

او در این نامه گفت: «به مردم زیبای سریلانکا، استرالیا همدردی های صمیمانه و دعاهای ما و حمایت خود را ارسال می کند – و پیشنهاد ما برای انجام هر کاری که می توانیم برای حمایت از شما در این بیانیه نیاز وحشتناک زمانی انجام دهیم.»

(با ورودی های آژانس)



[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما