ویدئوهای جنگ اوکراین و روسیه به TikTok سرازیر می‌شود و نگاهی دقیق از میدان جنگ به ژنرال Z می‌دهد

[ad_1]

هنگامی که روسیه هفته گذشته به اوکراین حمله کرد، برخی از جوانترین کاربران رسانه های اجتماعی درگیری را از خط مقدم در TikTok تجربه کردند. ویدئوهایی از مردمی که در پناهگاه‌های بمب بدون پنجره در حال جمع شدن و گریه کردن، انفجارها در محیط‌های شهری و موشک‌هایی که در سراسر شهرهای اوکراین پخش می‌شوند، اپلیکیشن را از ویدئوهای مد، تناسب اندام و رقص معمولی تحت تاثیر قرار داده است.

اینفلوئنسرهای رسانه اجتماعی اوکراینی صحنه‌های تلخی را از خود در پتوهایی در پناهگاه‌های زیرزمینی و تانک‌های ارتش که در خیابان‌های مسکونی غلت می‌زنند، در کنار عکس‌هایی از گل‌های شکوفه‌ده و دوستان خندان در رستوران‌هایی که خاطرات آرام‌تری از شهرشان را گرامی می‌دارند، آپلود کردند.

آنها از پیروان خود خواستند برای اوکراین دعا کنند، برای حمایت از ارتش اوکراین کمک مالی کنند و به ویژه از کاربران روسی خواستند به تلاش های ضد جنگ بپیوندند.

تهاجم روسیه به اوکراین، که آن را «عملیات ویژه» نامیده است، آخرین نمونه از نقش محوری TikTok در رساندن اخبار و رویدادهای جاری به مخاطبان بزرگ برنامه Gen Z است. الگوریتم معروف آن به دلیل ارائه محتوای پرطرفدار حتی اگر کاربران افراد خاصی را دنبال نمی‌کنند، شناخته شده است، و این امکان را فراهم می‌کند که موضوعات به سرعت در بین 1 میلیارد کاربر ماهانه آن به صورت ویروسی تبدیل شوند.

این اپلیکیشن به قدری در این درگیری تاثیرگذار شده است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در یک سخنرانی خطاب به شهروندان روسی از “TikTokers” به عنوان گروهی که می تواند به پایان جنگ کمک کند، درخواست کرد. برخی از TikTokers از جایی که سیاستمدار متوقف شد ادامه دادند.

یک وبلاگ نویس مسافرتی اوکراینی به نام آلینا وولیک، که بیش از 36000 دنبال کننده در TikTok دارد، از پست کردن نکات مهم سفرهای خود به مصر، اسپانیا و ترکیه برای آپلود فیلم هایی از زندگی در حمله، کوله پشتی های اضطراری پر از لوازم کمک های اولیه و از پنجره های مهر و موم شده برای محافظت در برابر خرده شیشه در هنگام انفجار.

در ویدیوهای TikTok که روز دوشنبه منتشر شد، وولیک همچنین از دنبال کنندگان بین المللی خود خواست استوری های اینستاگرام او را تماشا کنند تا “حقیقت” را در مورد اوکراین ببینند.

وولیک در ایمیلی به رویترز گفت که می‌خواهد با اطلاعات نادرست در اخبار روسیه مبارزه کند مبنی بر اینکه اقدامات این کشور یک «عملیات نظامی» است نه جنگی که به اوکراینی‌ها آسیب می‌زند.

مونتاژ ساختمان های مسکونی تخریب شده توسط موشک، قفسه های خالی خواربارفروشی ها و صف های طولانی خودروهای انباشته شده در خارج از پمپ بنزین ها را می توان در صفحات TikTok اینفلوئنسرهای برتر اوکراینی مشاهده کرد.

“@zaluznik” که 2 میلیون دنبال کننده دارد، روز یکشنبه یکی از این مونتاژها را با عنوان “روس ها چشمان شما را باز می کنند!”

اینفلوئنسرهای روسی نیز برای به اشتراک گذاشتن واکنش خود به اپلیکیشن مراجعه کرده اند. نیکی پروشین که بیش از 763000 دنبال کننده TikTok دارد، روز پنجشنبه در ویدئویی گفت که “مردم عادی” در روسیه از جنگ حمایت نمی کنند.

وی با اشاره به حمله به اوکراین گفت: «هیچ یک از دوستان من و هیچ یک از افرادی که شخصا با آنها صحبت می کنم، از رویدادهای امروز حمایت نکردند.

روز دوشنبه، رگولاتور ارتباطات روسیه، Roskomnadzor، خواستار توقف این اپلیکیشن شد که شامل پست‌های توصیه‌شده مرتبط با نظامی به خردسالان می‌شود، و گفت که بسیاری از محتواها ماهیت ضد روسی دارند. TikTok بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد.

محققان اطلاعات نادرست آنلاین هشدار دادند که اطلاعات نادرست در مورد این درگیری اکنون با اطلاعات معتبر مخلوط شده است و به طور گسترده در TikTok و دیگر پلتفرم‌های فناوری از جمله Facebook، Twitter و YouTube Alphabet Inc.

تصاویری از بازی ویدیویی شبیه‌ساز نظامی Arma 3، تصاویری از انفجارهای درگیری اسرائیل و فلسطین در نوار غزه، تصاویر قدیمی از شلیک سنگین و انیمیشن‌هایی از هواپیماهای در حال پرواز در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است که گویی آخرین حمله روسیه به اوکراین را به تصویر می‌کشد. هفته

سخنگوی TikTok گفت: «ما با افزایش منابع برای پاسخ به روندهای نوظهور و حذف محتوای نقض‌کننده، از جمله اطلاعات نادرست و ترویج خشونت، به نظارت دقیق وضعیت ادامه می‌دهیم.» وی افزود که با سازمان‌های راستی‌آزمایی کار می‌کند.

برخی از کاربران اوکراینی TikTok، به اشتراک گذاری اطلاعات و گسترش آگاهی با مخاطبان غربی را ماموریت داده اند.
مارتا واسیوتا، 20 ساله، روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت: “می خواهم مردم بفهمند که این یک شوخی نیست، این یک وضعیت جدی است که اوکراینی ها با آن روبرو هستند.”

یکی از ویدیوهای TikTok Vasyuta چیزی را که به نظر می‌رسد یک موشک در آسمان است با عنوان “Kyiv 4:23 am” نشان می‌دهد. تا روز دوشنبه بیش از 131000 نظر داشت زیرا کاربران برای اقامه نماز و ابراز ناباوری این ویدیو را هجوم آوردند.
یکی از کاربران اظهار داشت: «هرگز فکر نمی‌کردم به‌روزرسانی‌های WAR را در TIKTOK دریافت کنم.

تلویزیون زنده



[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما
این وب‌سایت محتوا را با استفاده از هوش مصنوعی و داده‌های اینترنتی تولید می‌کند و از صحت محتوای ارائه شده مبرا است و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.