ژاپنی ها چه می خورند؟ از جیرجیرک تا گورخر چاودار

[ad_1]

فرارو- حشرات از دیرباز در رژیم غذایی شهروندان ژاپنی در ژاپن مورد استفاده قرار می گرفته است و اکنون بازار رو به رشدی هستند. فروشندگان حشرات دلیل خوردن حشرات در ژاپن را به دلیل مزایای تغذیه ای فراوان و دوستی با محیط زیست و همچنین پروتئین بالای حشرات می دانند.

به گزارش فرارو به نقل از دویچه وله؛ Shuichi Oshiyama، یکی از طرفداران خوردن حشرات، چندین کتاب آشپزی با دستورالعمل هایی مانند سوشی مبتنی بر حشرات منتشر کرده است. وی از مردم خواست نگران غذاهایی که با حشرات تهیه می شود نباشند. وی خاطرنشان کرد: حشرات وعده های غذایی متعادل و سالمی را برای نسل ها فراهم کرده اند. با افزایش تنوع حشرات در منوی رستوران ها در سراسر ژاپن، پیام آن ممکن است بیشتر و بیشتر برای عموم جذاب شود.

ژاپن سابقه طولانی در مصرف حشرات دارد. جیرجیرک سرخ شده یا شیرین شده با شکر در بسیاری از مناطق روستایی ژاپن به عنوان میان وعده به کودکان فروخته می شود. با این حال، شرکت ها در حال حاضر در حال توسعه و تجاری سازی پرورش حشرات در مقیاس بزرگتر بر اساس ارزش غذایی بالا و مزایای زیست محیطی هستند.

در سراسر ژاپن، فروشگاه های تخصصی انواع غذاها را می فروشند از عنکبوت گرفته تا جیرجیرک، سرخرطومی و اره برقی (ملخ) در آنجا یافت می شود. در همین حال، رستوران ها با قرار دادن حشرات در منوی خود به عنوان غذای مورد علاقه، رویدادهای تبلیغاتی را تبلیغ می کنند.

Grillos یک شرکت فناوری غذایی است که در سال ۲۰۱۹ توسط تاکاهیتو واتانابه، استاد زیست‌شناسی در دانشگاه توکوشیما، برای پرورش جیرجیرک‌ها و تبدیل آن‌ها به غذا تأسیس شد.

این شرکت بیان می کند که فلسفه آن ایجاد یک “فرمت جدید” است که به حل مشکل ضایعات پروتئینی کمک می کند، چرخه غذایی جهانی ایجاد می کند و غذای سالم را ارائه می دهد.

ژاپنی ها چه می خورند؟  از جیرجیرک تا گورخر چاودار

فومیا اوکوبو، سخنگوی این شرکت به دویچه وله گفت:سوسک ها مدت زیادی است که در ژاپن فروخته می شود و ما آن را یک منبع غذایی مهم و مفید می دانیم. پرورش سوسک به محیط زیست آسیب نمی زند زیرا به زمین، آب و مواد خام بسیار کمی نیاز دارد، در حالی که نرخ تبدیل خوراک آن بسیار بهتر از دام هایی مانند گاو، طیور یا خوک است.

آئوکوبو می‌گوید آتنایی و تیمش در حال حاضر در حال انجام تحقیقاتی برای تعیین ارزش غذایی دقیق جیرجیرک‌ها و بهترین راه‌ها برای ترکیب آن‌ها در زنجیره غذایی انسان هستند. با این حال، بسیاری از این داده ها اکنون یک راز کاملاً محافظت شده شرکت است.

تحقیقات نشان داده است که جیرجیرک سرشار از کلسیم، منیزیم، روی، آهن، ویتامین ها و فیبر غذایی است. علاوه بر این، سوسک ها را می توان به محصولات آرایشی و بهداشتی، دارو و کود تبدیل کرد.

اوکوبو می‌گوید: «در حال حاضر ما جیرجیرک‌ها را به روغن‌ها و پودرهایی تبدیل می‌کنیم که می‌توان از آنها در آشپزی، تهیه بیسکویت، پودر کاری و سایر وعده‌های غذایی استفاده کرد و قصد داریم تحقیقات خود را در این زمینه گسترش دهیم. “ما حشرات دیگر در این زمینه هستیم. آینده.”

ارزان و سازگار با محیط زیست

رستوران Take Noku در توکیو میزبان رویدادهای مزه حشرات است. ریوتا میتسوشی که بر توسعه شرکت مذکور نظارت می‌کند، گفت: “ما در سال‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر علاقه مردم به حشرات به عنوان غذا بوده‌ایم. مردم مشتاق هستند چیزهای متفاوت و غیرعادی را امتحان کنند.”. سوسک ها و ملخ ها برای بسیاری از مردم آشنا هستند، اما ما کرم ابریشم و عنکبوت زیادی را نیز به عنوان غذا می فروشیم.

میتسوشی می گوید حشره مورد علاقه او لارو زنبور عسل است به طور سنتی در شهرهای کوهستانی مرکز ژاپن در ماه های پاییز با سوپ میسو، زنجبیل و بادام زمینی تهیه می شود.

میتسوشی می گوید که او طرفدار رتیل گورخری خوراکی نیست چون شخصاً از عنکبوت می ترسد. او می گوید مشتریان این مغازه در بین هر سن و جنس، ماجراجوترین مشتری ها هستند.

“مهم ترین پیامی که ما باید به مشتریان خود منتقل کنیم این است که غذایی که می فروشیم واقعا طعم عالی دارد. ما می توانیم به مردم بگوییم که خرید آن ارزان است، دوستدار محیط زیست و سالم است، اما اگر مردم اینقدر نگران طعم هستند. ، آنها آن را نمی خرند.”

سایر شرکت ها در ژاپن نیز در حال بررسی امکان محصولات غذایی مبتنی بر حشرات هستند. نانوایی پاسکو در ابتدا شروع به فروش کیت های خانگی آرد ساخته شده از جیرجیرک کرد و اکنون طیف گسترده ای از غذاهای کرم ابریشم را با نام تجاری Silk Food تولید می کند.

در شهر جنوبی کوماموتو، یک دستگاه خودکار از قبل پخته شده توجه ها را به خود جلب کرده و سوسک های زیردریایی ژاپنی، شفیره حشرات و سوسک کرگدن ژاپنی را به عنوان میان وعده می فروشد. برای کسانی که طعم شیرین را دوست دارند برخی از محصولات دستگاه با شکلات پوشانده می شود.

Shuichi Oshiyama، یکی از طرفداران خوردن حشرات، چندین کتاب آشپزی با دستورالعمل هایی مانند سوشی مبتنی بر حشرات منتشر کرده است. وی از مردم خواست نگران غذاهایی که با حشرات تهیه می شود نباشند.

وی خاطرنشان کرد: حشرات وعده های غذایی متعادل و سالمی را برای نسل ها فراهم کرده اند. با افزایش تنوع حشرات در منوی رستوران ها در سراسر ژاپن، پیام آن ممکن است بیشتر و بیشتر برای عموم جذاب شود.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما