نکات مهم المپیک: نروژ با 16 طلا در صدر جدول مدال ها قرار گرفت

[ad_1]

اعتبار…چانگ دبلیو لی/نیویورک تایمز

بیش از یک ماه پیش، زمانی که فهرست‌های المپیک هنوز در معرض دید قرار می‌گرفت، مربی سوئد ارزیابی ساده‌ای از رشته‌ای را ارائه کرد که سیال بودن و رمز و راز آن مدیران هاکی مردان را در سرتاسر جهان به هم ریخته بود.

یوهان گارپنلوف گفت: روسیه و فنلاند قوی هستند.

آنها روز یکشنبه برای مدال طلا بازی کردند، زمانی که فنلاند در آخرین مسابقه برنامه ریزی شده بازی های پکن، روسیه را 2-1 شکست داد.

فنلاندی ها از آوردن یک حمله تهاجمی به روی یخ در ورزشگاه ملی سرپوشیده دریغ نکردند، جایی که آنها در ضربات اول دو برابر روس ها هستند.

بازی مدال طلای مردان

نهایی

تی
پرچم ROC

کمیته المپیک روسیه

1

0

0

1

پرچم FIN

فنلاند


0

1

1

2

روس‌ها همچنان توانستند از اولی پیش بیفتند. اما حتی با عقب افتادن سرعت فنلاند در بازی دوم، یک گل نتیجه را مساوی کرد و مسابقات با بازی مساوی وارد آخرین دوره قانونی خود شد.

با این حال، گل فنلاند در دوره سوم تعیین کننده بود و فینال را بدون ضربات دراماتیک که در بازی های حذفی پکن نقطه چین بود، ترک کرد.

اعتبار…چانگ دبلیو لی/نیویورک تایمز

مسابقه روز یکشنبه یک تورنمنت المپیک را که برای دومین بازی متوالی از بازیکنان فعلی NHL محروم شد، به پایان رساند، که باعث شد فهرست‌های زیادی با بازیکنان کالج‌ها، مدارهای اروپایی و سایر لیگ‌های کمتر قابل مشاهده پر شود.

در طول مسیر شگفتی هایی وجود داشت. ایالات متحده که جوان ترین تیم خود را از سال 1994 به یک بازی فرستاده بود، در مرحله مقدماتی هجوم آورد و قبل از شکست مقابل اسلواکی در یک بازی یک چهارم نهایی که با ضربات تیراندازی به پایان رسید، رکورد کاملی را به دست آورد. اسلواکی در ادامه مدال برنز را به دست آورد، بهترین نمایش المپیک خود در هاکی مردان، زمانی که سوئد را شرمنده کرد و تقریباً به بازی مدال طلا رسید.

مسابقات بسیار پرتعلیق‌تر از رقابت‌های زنان بود، جایی که کانادا و ایالات متحده بر طبق معمول و طبق انتظار غالب بودند. کانادایی ها با شکست آمریکایی ها در روز پنجشنبه مدال طلا را به دست آوردند. تیم زنان فنلاند مدال برنز را از آن خود کرد.

اما در مسابقات مردان، تیم روسیه – که به طور رسمی به عنوان کمیته المپیک روسیه به عنوان یک جریمه برای تاریخ دوپینگ این کشور شرکت می کرد – یک مورد علاقه قبل از مسابقات بود، اگر یک تیم ناقص بود.

روس ها تقریباً در اولین بازی خود در پکن، دیدار با سوئیس، شکست خوردند. آنها بعداً دانمارک را که اولین حضور خود در المپیک را در هاکی مردان انجام می داد، با دو گل شکست دادند. تیم جمهوری چک با نتیجه 6 بر 5 از روس ها پیشی گرفت تا مرحله مقدماتی را به پایان برساند.

اعتبار…داگ میلز/نیویورک تایمز
اعتبار…داگ میلز/نیویورک تایمز

آنها هنوز هم در مرحله یک چهارم نهایی، جایی که دوباره دانمارک را شکست دادند، یک مقام کسب کردند، و سپس از نیمه نهایی مقابل سوئد در جمعه شب جان سالم به در بردند، زمانی که برای تعیین برنده یک ضربات 17 تیر طول کشید.

فنلاندی‌ها مسیر تا حدودی هموارتری برای دیدار یکشنبه داشتند: آنها در مرحله مقدماتی اسلواکی را شکست دادند، جایی که آنها همچنین لتونی را شکست دادند و سوئد را شکست دادند، و سوئیس را در یک چهارم نهایی شکست دادند. آنها در نیمه نهایی تیم اسلواکی را با اختلاف کمتری شکست دادند اما با مبارزه بسیار کمتری نسبت به همتایان روسی خود پیش رفتند.

اما این روس ها بودند که اولین گل را یکشنبه زدند. میخائیل گریگورنکو، مهاجمی که در سال 2018 در تیم برنده مدال طلا روسیه حضور داشت و قبلا در NHL بازی کرده بود، ضربه ای به سمت دروازه زد، جایی که تقریباً 13 دقیقه به بازی اول باقی مانده بود، هری ساتری از فنلاند را پشت سر گذاشت. .

فنلاندی‌ها بازی را در اوایل بازی دوم به تساوی کشاندند، زمانی که ویل پوکا، یک مدافع فنلاندی، از لبه پیست، درست مقابل نیمکت خودش و درست چند قدم جلوتر از خط آبی، شوت زد. زیپ جن از مقابل یک فنلاندی، یک روسی و ایوان فدوتوف، نت متفکر 25 ساله که در فنلاند به دنیا آمد اما در سن پترزبورگ بزرگ شده بود، گذشت. پترزبورگ، روسیه.

فدوتوف وقت سوم را با بدبختی بیشتری آغاز کرد: فقط 31 ثانیه بعد، هانس بیورنینن با زدن یک شوت مستقیم به تور روسیه، موقعیت قبلی خود را در محوطه جریمه جبران کرد.

اعتبار…داگ میلز/نیویورک تایمز

وقتی وارد شد، بدون مقاومت زیاد فدوتوف، هیئت فنلاندی که نزدیک خط مرکزی نشسته بود فوران کرد و پرچم کشور را به اهتزاز درآورد.

روس‌ها به‌طور قابل‌پیش‌بینی، یک سری تلاش‌های وحشتناک و ناامیدانه را در حالی که دقیقه‌ها از ساعت خالی می‌شد، انجام دادند.

آنها تنها با بیش از شش دقیقه باقیمانده، یک بازی قدرت را از بین بردند و آنها – و جاه طلبی های خودشان – را در یک شات از فنلاندی ها نگه داشتند.

اما بوق گل دیگر هرگز به صدا درآمد. فنلاند که برای اولین بار هاکی المپیک را در سال 1952 بازی کرد، سرانجام مدال طلای خود را به دست آورد.

پرچم FIN

فنلاند

2

31

0 برای 3

2

پرچم ROC

کمیته المپیک روسیه

1

17

1 به 1

6

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما