مک‌دونالدز و استارباکس به طور موقت تمام مکان‌های خود در روسیه را تعطیل می‌کنند.

[ad_1]

اعتبار…دیشان مک کلینتون-هولند برای نیویورک تایمز

پرزیدنت بایدن روز سه شنبه ممنوعیت واردات نفت روسیه را اعلام کرد، اقدامی که به گفته اقتصاددانان می تواند پیامدهای اقتصادی داخلی کوچک اما بالقوه معنی داری داشته باشد و قیمت ها را در پمپ بنزین در زمانی که تورم در حال حاضر سریع است، بالا ببرد.

ما همه واردات نفت و گاز و انرژی روسیه را ممنوع می کنیم. بایدن روز سه‌شنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید صحبت کرد. او طرح را گفت هدف قرار خواهد داد “شریان اصلی” اقتصاد روسیه.

بر اساس برآوردهای جی پی مورگان، روسیه حدود 12 درصد نفت و 17 درصد گاز طبیعی جهان را تولید می کند. اروپا به مراتب بیشتر از ایالات متحده عرضه خود را از روسیه وارد می کند، اما بازارهای انرژی جهانی هستند و تهدید صرف ممنوعیت، قیمت کالاها را در روزهای اخیر بالاتر برده است.

الک فیلیپس، اقتصاددان در گلدمن ساکس، در یادداشتی تحقیقاتی نوشت: «به نظر می‌رسد قیمت‌ها در برخی بازارها مانند نفت در حال حاضر با احتمال زیاد تحریم‌های بیشتر در حال افزایش است. او نوشت که احتمالاً برخی از پیامدهای اضافی ناشی از اقدامات بعدی را کاهش می دهد.

اقتصاددانان به طور مداوم خاطرنشان کرده اند که اگرچه ممنوعیت نفت و گاز تقریباً مطمئن است که تورم را در ایالات متحده بالاتر می برد، اما مقیاس پیامدهای اقتصادی تا حد زیادی به نحوه ساختار آن بستگی دارد. به عنوان مثال، احتمالاً تفاوت بزرگی در سطح جهانی و بازارهای مالی ایجاد خواهد کرد که آیا ایالات متحده این ممنوعیت را به صورت یکجانبه یا هماهنگ با شرکای اروپایی دنبال کند.

کارولین بین، اقتصاددان در کپیتال اکونومیکس، در یادداشتی تحقیقاتی با تخمین قیمت جهانی نفت نوشت: ممنوعیت در بسیاری از کشورها «به شدت عرضه انرژی را در مقیاس جهانی کاهش می‌دهد و مختل می‌کند و قیمت‌های کالاها از قبل بالا می‌رود». قیمت نفت خام برنت در حدود 160 دلار در هر بشکه خواهد بود که نسبت به حدود 125 دلار در اوایل روز سه شنبه افزایش داشت. قیمت‌های انرژی برای مدت طولانی‌تری بالا می‌ماند، زیرا افزایش عرضه برای جبران کمبود زمان نیاز دارد.

نشانه‌هایی وجود دارد که ممنوعیت ممکن است چندان گسترده نباشد: کاخ سفید این هفته سیگنال داد که ایالات متحده می‌تواند به طور جداگانه در جلوگیری از واردات نفت روسیه عمل کند و خاطرنشان کرد که کشورهای اروپایی بیشتر به انرژی روسیه متکی هستند. بایدن روز سه شنبه نیز به آن اشاره کرد.

او گفت: “بسیاری از متحدان و شرکای اروپایی ما ممکن است در موقعیتی نباشند که به ما بپیوندند.” اما افزود که متحدان “در هدف ما متحد می مانند” تا به تلاش های جنگی روسیه آسیب بزنند. این شامل تلاش های اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی خود به انرژی روسیه است.

بریتانیا روز سه شنبه آماده بود تا اقدامات خود را برای ممنوعیت واردات محصولات انرژی روسیه انجام دهد. کواسی کوارتنگ، وزیر بازرگانی و انرژی کشور، گفت که آن را واردات نفت روسیه را به تدریج متوقف می کند و فرآورده های نفتی تا پایان سال 2022.

تأثیر مستقیم اقتصادی ایالات متحده ناشی از از دست دادن نفت روسیه احتمالاً قابل توجه است، هرچند کمتر از آنچه برای اروپا اتفاق می افتد اگر جریان نفت و گاز روسیه را قطع کند. طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، ایالات متحده در سال 2021 کمتر از 700000 بشکه در روز نفت از روسیه وارد کرده است. این میزان کمتر از 10 درصد واردات جهانی ایالات متحده را نشان می دهد.

افزایش قیمت جهانی کالاهای نفت و گاز و افزایش قیمت در پمپ به درد تورمی می افزاید که در حال حاضر مصرف کنندگان را تحت فشار قرار داده است. قیمت‌ها با سریع‌ترین سرعت در ۴۰ سال اخیر در حال افزایش هستند و انتظار می‌رود داده‌های این هفته نشان دهد که افزایش سالانه در فوریه بالاتر رفته است.

افزایش قیمت بنزین این روند را تشدید خواهد کرد. به گزارش AAA، قیمت گاز روز سه شنبه به 4.17 دلار رسید که بالاترین قیمت گاز معمولی بدون سرب است.

آقای او گفت: «اینجا در ایالات متحده هزینه‌هایی نیز وجود خواهد داشت. بایدن گفت. جمهوری خواهان و دموکرات ها به طور یکسان این را درک می کنند.

ایان شپردسون، اقتصاددان در Pantheon Economics در یادداشت اخیر خود نوشت: قیمت بنزین در حدود 4.15 دلار در هر گالن می تواند تورم شاخص قیمت مصرف کننده را تا نیم درصد در ماه مارس افزایش دهد و باعث شود که به 8 درصد برسد.

قیمت‌های بالاتر گاز نیز به بودجه مصرف‌کنندگان ضربه می‌زند و از هزینه کردن آن‌ها برای چیزهای دیگر جلوگیری می‌کند – بنابراین ممنوعیت می‌تواند عواقبی برای رشد اقتصادی کلی داشته باشد.

اما مصرف‌کنندگان روی انبوه پول نقد جمع‌آوری شده در طول این همه‌گیری نشسته‌اند، و چون ایالات متحده گاز را در داخل تولید می‌کند، قیمت‌های بالاتر نیز می‌تواند شرکت‌ها را برای سرمایه‌گذاری و عرضه بیشتر در ایالات متحده تشویق کند.

او می‌گوید: «مخاطره‌آمیز است که فرض کنیم قانون قدیمی در مورد قیمت‌های بالاتر باعث کاهش رشد اقتصادی آمریکا می‌شود. شپردسون نوشت.

قیمت بالای بنزین می‌تواند برای دموکرات‌ها در طول یک سال انتخابات میان‌دوره‌ای، با توجه به ضربه زدن به رای‌دهندگان، مشکلی باشد. جمهوری خواهان قبلاً قیمت بنزین را به عنوان یک نقطه بحث در نظر گرفته اند.

رونا مک دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: «در دوران جو بایدن، خانواده ها بیش از هر زمان دیگری برای بنزین می پردازند.

اما کاخ سفید تاکید می کند که افزایش قیمت ها نتیجه اقدامات ولادیمیر وی. پوتین رئیس جمهور روسیه و آقای. بایدن خاطرنشان کرد که ایالات متحده و شرکای آن در حال آزادسازی ذخایر جهانی نفت هستند.

رئیس جمهور همچنین به نظر می رسید آماده است تا برخی از تقصیرها را به گردن شرکت ها بیندازد.

او گفت: برای شرکت‌های نفت و گاز و شرکت‌های مالی – ما می‌دانیم که جنگ پوتین علیه مردم اوکراین باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود، این امر بدیهی است. وی افزود: این بهانه ای برای افزایش بی رویه قیمت ها یا افزایش سود یا هر نوع تلاشی برای سوء استفاده از این وضعیت یا مصرف کنندگان آمریکایی نیست.



[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما