تمام اتفاقات امیدبخش یک سال بد

[ad_1]

سایت Aso: 2020 سال خوبی برای کل جهان نبود. شیوع ویروس کرونا بر سرتاسر جهان سایه تاریکی انداخته است. اما حالا که امسال را پشت سر گذاشتیم، خبرها و اتفاقات خوبی که در سال 2020 رخ داد را در این مقاله بخوانید.

تمام اتفاقات امیدبخش یک سال بد

1. سالی بی سابقه برای انرژی های تجدیدپذیر

قبل از همه گیری جهانی، تقاضا برای انرژی های تجدیدپذیر در حال افزایش بود و این روند در سال 2020 ادامه دارد. برای مثال، در سه ماهه اول سال 2020، نیمی از کل برق تولید شده در بریتانیا از انرژی های تجدیدپذیر تامین می شد و استفاده از انرژی باد افزایش یافت. یک رکورد جدید برای تولید انرژی پاک

گسترش اپیدمی های جهانی و سیاست های کنترل بحران آب و هوا، کاهش سوخت های فسیلی را تسریع کرده است. همچنین در سال 2020، بزرگترین کشور تولیدکننده نفت در اتحادیه اروپا وعده توقف حفاری را داد.

2. افزایش تعداد افرادی که به برق دسترسی دارند

بر اساس گزارش اکتبر آژانس بین المللی انرژی، تلاش ها برای بهبود دسترسی به برق در کشورهای در حال توسعه مثمر ثمر بوده است. پروژه‌های انرژی در هند و برخی کشورهای آفریقایی میلیون‌ها نفر را به شبکه متصل کرده‌اند و کارشناسان می‌گویند این روند باید در طول همه‌گیری و پس از آن ادامه یابد.

3. تلاش برای خروج خودروها از شهرها

همچنین خبرهای خوبی در مورد هوای پاک در شهرها وجود دارد. حضور وسایل نقلیه شخصی در مناطق شهری کاهش یافته است که نتایج دلگرم کننده ای برای مشاغل و جوامع محلی داشته است. از جمله شهرهایی که گام های تشویق کننده ای در این زمینه برداشته اند می توان به برایتون، یورک، گنت، اسلو، کپنهاگ، مادرید، بارسلونا و بوگوتا اشاره کرد.

تمام اتفاقات امیدبخش یک سال بد

4. کاهش سرمایه گذاری در سوخت های فسیلی

صندوق بازنشستگی بریتانیا (نست) اعلام کرد که دیگر در شرکت‌هایی که در زمینه استخراج زغال سنگ، شن‌های نفتی و حفاری در قطب شمال سرمایه‌گذاری می‌کنند، سرمایه‌گذاری نخواهد کرد. لویدز، بزرگترین بازار بیمه جهان، اعلام کرده است که از سال 2022 صدور بیمه نامه های جدید برای پروژه های زغال سنگ، ماسه های نفتی و حفاری در قطب شمال را متوقف می کند.

5. محصولات دوره رایگان در اسکاتلند

اسکاتلند در نوامبر تاریخ ساز شد و اولین کشوری شد که محصولات دوره را رایگان و عمومی کرد. فعالان از این اقدام استقبال کردند و ادعا کردند که اسکاتلند “نمونه ای درخشان” برای سایر کشورها خواهد بود. دوره خونین خوب اعلام کرد که «تصمیم اسکاتلند یک پیروزی بزرگ است [جنبش]عدالت برای حیض بود و نیاز زنان و عادت ماهیانه و تهیه محصولات مرتبط را به نیازمندان تشخیص داد».

6. پیشرفت در مبارزه با مالاریا و سل

در ماه نوامبر، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که مرگ و میر ناشی از مالاریا در 20 سال گذشته به کمترین میزان خود یعنی نزدیک به 60 درصد رسیده است. این بدان معناست که بین سال‌های 2000 تا 2019، از 1.5 میلیارد مورد مالاریا و 6.7 میلیون مرگ مالاریا در سراسر جهان جلوگیری شد. با این حال، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که کووید-19 پیشرفت آن را در برابر مالاریا به خطر می‌اندازد و از کشورها خواست مداخلات هدفمند بهتری انجام دهند، ابزارهای جدید ارائه کنند و بودجه را افزایش دهند.

سازمان جهانی بهداشت نیز گزارش سالانه سل خود را در نوامبر منتشر کرد که نشان می‌دهد تعداد مرگ و میرها در سراسر جهان بین سال‌های 2015 تا 2019 14 درصد کاهش یافته است. از سال 2000 تاکنون بیش از 60 میلیون مرگ و میر از طریق درمان پیشگیری شده است که این رقم چشمگیر است. .

7. خبرهای خوبی در مورد HIV و ایدز وجود دارد

تمام اتفاقات امیدبخش یک سال بد

بر اساس گزارش سازمان بهداشت عمومی بریتانیا، تعداد موارد جدید اچ آی وی در بریتانیا به کمترین میزان خود در 20 سال گذشته رسیده است. در سال 2020، پیشرفت قابل توجهی در توسعه روش های پیشگیری از HIV حاصل شده است.

8. عربستان سعودی و فلسطین ازدواج کودکان را ممنوع کردند

در سال 2020، عربستان سعودی ازدواج کودکان را ممنوع کرد و حداقل سن ازدواج را 18 سال تعیین کرد. در سال 2019، دولت ازدواج کودکان زیر 15 سال را ممنوع کرد. پیش از این حداقل سن ازدواج برای دختر و پسر وجود نداشت. این ممنوعیت جدید است، اما معایبی دارد: نوجوانان زیر 18 سال همچنان می توانند ازدواج کنند، مشروط بر اینکه دادگاه ویژه اجازه دهد. اما با توجه به سنتی بودن این کشورها می توان این خبر را مثبت دانست.

فلسطین همچنین در سال 2020 ازدواج کودکان را ممنوع کرد و بنگلادش پیشرفت هایی داشته است. بر اساس گزارش یونیسف، درصد ازدواج دختران قبل از 18 سالگی از 64 درصد در سال 2010 به 50 درصد در سال 2020 کاهش یافته است. در واقع، این بدان معناست که 10 میلیون دختر در بنگلادش از ازدواج کودکان در دهه گذشته نجات یافته اند.

9. برای پنجمین سال متوالی تعداد قربانیان تروریسم کاهش یافت

بر اساس شاخص جهانی تروریسم، تعداد قربانیان تروریسم در سال 2020 برای پنجمین سال متوالی کاهش یافته است. در مقایسه با سال 2014، تعداد قربانیان با کاهش 59 درصدی به 13826 نفر رسید. تحقیقات همچنین نشان می دهد که وضعیت تروریسم در 103 کشور بهبود یافته است.

10. واکسن کرونا سریعترین واکسنی بود که تا به حال تهیه شده بود

شیوع ویروس در کویت 19 دانشمند را شوکه کرد و خسارات زیادی به بار آورد، اما موج جدیدی از همکاری های بین المللی را نیز برانگیخت. در طول یک سال، واکسن های مختلف نه تنها ساخته شدند، بلکه مجوز گرفتند و اکنون در حال تزریق هستند. به گفته یکی از دانشمندان، “در 11 ماه گذشته، تا 10 سال کار انجام شده است.”

تمام اتفاقات امیدبخش یک سال بد

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما