خرید خانه در استانبول قوانین و قیمت ملک فروش آپارتمان در استانبول املاک آسومان

قبل از هر چیز شما باید با شرایط و قوانین سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه آشنا شوید. بدون آشنایی با این قوانین نمی‌توانید به خوبی از فرصت‌های موجود در ترکیه استفاده کنید. ضمن اینکه ممکن است طعمه افراد سودجو شوید و پول و سرمایه خود را از دست دهید. ما در این مقاله شما را با تعدادی از مهمترین قوانین خرید و فروش ملک در ترکیه آشنا می‌کنیم. همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، بازار خرید ملک در ترکیه یکی از امن ترین و سودآورترین بازارهای سرمایه گذاری در ترکیه است.

اگر قصد خرید خانه در بیلیک دوزو استانبول را دارید، هر چه خواهان امکانات بیشتری باشید قیمت ملک هم گران‌تر می‌شود. در حالیکه اگر قصد خرید پنت هاوس را داشته باشید باید حدودا مبلغ ۱۲۵۰ هزار لیر پرداخت کنید. این قیمت در مورد خانه‌های ویلایی بیلیکدوزو تقریبا دو برابر و چیزی حدود ۲۵۵۰ هزار لیر است. در واقع اگر قصد داشتن یک زندگی آرام با امکانات رفاهی متوسط در شهر توریستی استانبول را داشته باشید می‌توانید یک آپارتمان یک خوابه با ۳۰۰ هزار لیر تهیه کنید. ناگفته نماند که پاسپورت ترکیه رتبه بالایی در جهان دارد که می‌توانید با آن بدون ویزا به ۷۱ کشور دنیا سفر کنید.

نقشه استانبول

اگر هدف شما زندگی در استانبول است مهم است که در محله‌ای زندگی کنید که نیازها و خواسته‌های شما را پوشش دهد. برای رفتن به قسمت اروپایی نشین شما نیازی به پرداخت ورودی از پل بسفر ندارید، اما برای رفتن به قسمت آسیایی از پل بسفر شما باید هزینه بپردازید. اگرچه وسایل حمل و نقل عمومی به وفور در اختیار شهروندان و گردشگران استانبول قرار دارد، اما در ساعات شلوغی، این وسایل نیز بسیار شلوغ هستند.

  • خرید آپارتمان در ترکیه و در شهر استانبول، چه در محله های گران و چه در محله های ارزان، در بین خارجیها رواج دارد.
  • طبق قوانین جدید برای اخذ اقامت ترکیه حداقل قیمت خرید ملک در شهرهای بزرگ مانند استانبول، آنتالیا و ازمیر باید ۷۵ هزار دلار باشد تا به فرد خریدار اقامت تعلق بگیرد.
  • از مناطق دنج در مجاورت دریا، منطقه کارتال استانبول با جمعیتی بومی در قسمت آسیایی است.
  • با توجه به بزرگی و جمعیت بالای این شهر، دولت ترکیه تلاش زیادی برای داشتن سیستم حمل و نقل راحت در این شهر داشته است به طوری که سیستم حمل و نقل استانبول یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل در ترکیه است.

یکی از روش های خرید خانه در شهر زیبای استانبول، خرید خانه به صورت قسطی می‌باشد. خرید خانه در استانبول یکی از آسان ترین روش ها است که در در این مواقع خریداری به جای دریافت وام‌های بانکی، ملک مورد نظر خود را از شرکت های سازنده به صورت مستقیم و قسطی می‌توانید خریداری نمایید. برای اینکه بتوانید پاسپورت ترکیه را با خرید خانه به دست آورید، حتماً باید ملک خریداری شده توسط شما بیش از ۲۵۰ هزار دلار ارزش داشته باشد. همچنین یکی از قوانین سختگیرانه ترکیه برای دادن اقامت به شهروندان خارجی، نداشتن سوءپیشینه است. بنابراین، در صورتی که سابقه ای به عنوان سوء پیشینه در پرونده خود دارید، حتماً با یک وکیل مجرب مشورت کنید. با خرید ملک به ارزش بیش از ۲۵۰ هزار دلار در مدت کمتر از سه ماه می توانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

دشواری‌ها و خطرات خرید ملک در ترکیه

محله لونت یکی از مشهورترین محله‌های تجاری در استانبول است این محله در ساحل غربی تنگه بسفر قرار دارد. شما در این محله می‌توانید انواع ساختمان‌ها و برج‌های چند طبقه مسکونی و تجاری را در کنار یکدیگر مشاهده کنید. البته لونت بیشتر از آن‌که یک منطقه مسکونی به حساب بیاید، یک منطقه لوکس و تجاری محسوب می‌شود و ساختمان شرکت‌های زیادی در استانبول در این محله هستند. بر اساس اطلاعات اعلامی مرکز مراحل خرید اپارتمان در ترکیه آمار ترکیه بیشترین نرخ رشد ملک در ترکیه در سال های اخیر مربوط به شهر استانبول بوده است. با توجه به قیمت بسیار مناسب خانه در ترکیه نسبت به ایران خرید خانه برای حفظ ارزش پول و همچنین گذراندن اوقات تفریحی گزینه بسیار مناسبی به نظر می رسد. اگر قصدتان از خرید ملک در ترکیه شروندی ترکیه می باشد و اگر نیاز به شهروندی ترکیه را دارید نباید در هر سال بیش از ۳۰ روز از ترکیه خارج شده باشید.

خرید ملک در استانبول

خرید آپارتمان در ترکیه و در شهر استانبول، چه در محله های گران و چه در محله های ارزان، در بین خارجیها رواج دارد. بعضی مناطق روبه رشد مانند کارتال، مال تپه و پندیک با قرارگیری در خط ساحلی و پایین بودن قیمت خرید آپارتمان در قسمت آسیایی استانبول، بسیاری از خریداران با بودجه های متوسط را به سمت خود کشانده است. سند مالکیت، مهمترین مدرکی است که باید قبل از خرید خانه در استانبول یا هر شهر دیگری در ترکیه از معتبر بودن آن مطمئن شوید. پس از اینکه از وجود و صحت سند مالکیت اطمینان حاصل کردید، بهتر است از پرداخت شدن قبوض آب، برق، تلفن و گاز نیز توسط مالک قبلی مطمئن شوید. همچنین با توجه به اینکه استانبول در منطقه زلزله خیز ترکیه قرار دارد، حتماً در خصوص اینکه سازه های آپارتمان یا ویلایی که قصد خریداری آن را دارید، در برابر زلزله مقاوم هستند نیز تحقیق کنید.

به‌طورکلی خرید خانه در بشیکتاش استانبول باعث می‌شود تا ثروتتان را در یک مکان خوب و روبه‌رشد سرمایه‌گذاری کنید. پس اگر قصد دارید در محله‌ای توریستی، لوکس و اعیان‌نشین خانه بخرید، خرید آپارتمان در ببک استانبول انتخابی خوب و مقرون‌به‌صرفه تلقی می‌شود. گفتنی است که پارک ببک، دانشگاه بسفر، مرکز خرید TRU، بوتیک میدنایت اکسپرس و… ببک منطقه‌ای است که ملیت‌های مختلفی را در خودش جای‌داده است ازاین‌رو شما با خرید خانه در منطقه ببک استانبول، می‌توانید فرصت زندگی در کنار ملیت‌های مختلف را برای خودتان به ارمغان آورید. این منطقه به دلیل قرارگرفتن در کنار دریا، از آب‌وهوای بسیار خوب و مطلوبی بهره می‌برد. لازم به ذکر است که این منطقه لوکس و اعیان‌نشین جزو امن‌ترین مناطق در شهر استانبول می‌باشد؛ لذا شما با خرید خانه در ببک استانبول می‌توانید امنیت فوق‌العاده‌ای را تجربه نمایید.

خرید ملک در استانبول بهتر است یا دیگر شهر های ترکیه

برای اطلاع از قیمت ویلاهای لوکس استانبول در منطقه های ببک، بیکوز و ساریر می توانید با تماس بگیرید. همیشه حواستون باشه برای خرید ویلا حتما به یک سایت خرید ویلا در استانبول معتبر مراجعه کید. به همین خاطر هست که با خرید ویلا در ترکیه استانبول خرید خانه در ترکیه شما دید رو به دریا خواهید داشت. از دیگر ویژگی های جذاب و خوب شهر استانبول می توان به غذا های خوشمزه و لذیذ این منطقه اشاره کرد. در مجموع می توان به مواردی مثل اسکندر کباب، بورک، سیمیت، منمن، لاهماجون و مانتی نیز اشاره کرد.

روش پیش‌خرید یک‌خانه بسیار روش راحت و آسانی برای خانه‌دارشدن است. قیمت ملک ارزان در استانبول بازه‌ای بین 500 الی 700 میلیون می‌باشد. در نهایت اگر می‌خواهید پاسپورت ترکیه را ظرف 3 ماه دریافت کنید، بایستی شرایطی را رعایت کنید. به‌عنوان‌مثال خانه باید به‌صورت نقد خریداری شود و تا سه بار ملک فروخته شده، به افراد ایرانی فروخته شده باشد. همچنین خانه‌تان را در سه سال آینده نمی‌توانید به معرض فروش بگذارید. پس از اصلاحاتی که در قانون شهروندی ترکیه در سال ۲۰۱۸ صورت گرفت و مصوبات جدیدی که توسط وزارت کشور و وزارت محیط زیست صادر شد، هزینه های مالی و سرمایه گذاری در ترکیه در روند دریافت تابعیت تا حد زیادی کاهش یافت.

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما