جنجال جولیا فاکس بر سر حجاب!

[ad_1]

فرارو- مجله مشهور مد ووگ به دلیل انتشار پستی در شبکه های اجتماعی که بسیاری از کاربران آن را توهین به زنان مسلمان در بحبوحه گسترش اسلام هراسی در فرانسه می دانستند مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش فرارو به نقل از CNN، این مجله روز جمعه عکسی را در اینستاگرام بازیگر و مدل «جولیا فاکس» منتشر کرد که در حال ورود به شوی هفته مد مردانه در پاریس بود که یک کت چرمی از Balenciaga، شال گردن مشکی و عینک آفتابی به تن داشت و روی آن نوشته بود: «بله به روسری. “

این پست با واکنش شدید کاربران اینستاگرام مواجه شد و از ووگ به دلیل اتخاذ استانداردهای دوگانه انتقاد کردند و فاکس را به خاطر داشتن حجاب در کشوری که زنان مسلمان را از این کار منع می‌کند تحسین کردند.

منتقدان می گویند کاهش حجاب به یک اکسسوری ساده و استفاده از آن توسط فاکس که سفیدپوست و غیرمسلمان است و انتشار آن عکس در زمانی که دولت فرانسه از حجاب به عنوان “یونیفرم تروریستی” یاد می کند، بحث برانگیز است. . .

در سال 2011، فرانسه اولین کشور اروپایی بود که استفاده از ماسک در اماکن عمومی از جمله کلاه، روبند، برقع و ماسک را ممنوع کرد. چندین کشور دیگر از جمله آلمان، بلژیک، هلند و دانمارک، فرانسه را با ممنوعیت نسبی و ممنوعیت محلی برای پوشاندن صورت همراهی کردند.

در اوایل ماه جاری، سنای فرانسه به ممنوعیت استفاده از «نمادهای مذهبی» از جمله روسری در ورزش رای داد. این ممنوعیت که توسط حزب راست‌گرای جمهوری‌خواه پیشنهاد شد و دولت امانوئل مکرون با آن مخالفت کرد، با ۱۶۰ رای موافق و ۱۴۳ رای موافق تصویب شد.

اعضای مجلس ملی و سنا برای بررسی بیشتر این لایحه ملاقات خواهند کرد و ممکن است این لایحه لغو شود. سال گذشته، اعضای شورای ملی تصمیمی را رد کردند که افراد زیر 18 سال را از داشتن حجاب در اماکن عمومی منع کردند.

به دلیل محدودیت‌هایی که برای زنان مسلمان در فرانسه وجود دارد، کاربران شبکه‌های اجتماعی این نشریه را در مجله فرانسوی ووگ «به‌طور ناامیدکننده‌ای ناشنوا» توصیف کردند.

یکی از کاربران منتقد نوشت: “به روسری بله؟ این نشان می دهد که Vogue نسبت به ممنوعیت حجاب در فرانسه و تحقیر زنان مسلمان به دلیل نوع پوشش و نظارت مداوم پلیس بی تفاوت و بی احساس است.”

کاربر دیگری نوشت: پس حجاب برای غیر مسلمانان خوب است؟ مد مجاز است اما دین نه؟ “آزادی انتخاب فقط برای سفیدپوستان”؟

بر اساس گزارش سال 2019 کمیسیون ملی حقوق بشر فرانسه، 60 درصد از زنان مسلمان محجبه به دلیل مذهب خود تبعیض را تجربه کرده اند.

یکی از کاربران توییتر نوشت: “این سیلی به صورت هر زن مسلمانی است که به خاطر داشتن حجاب مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. اما وقتی “جولیا فاکس” روسری می پوشد، آیا شایسته مد است؟

با توجه به تلاش سیاستمداران برای سرکوب حجاب، نقاب و برقع، بسیاری از کاربران انتخاب کلمات ووگ در شرایط کنونی را نادیده گرفته از وضعیت فرانسه دانستند.

کاربر دیگری با ذکر مثالی از پوشاندن تمام صورت کیم کارداشیان با لباس مشکی سر تا پا، نوشت که سلبریتی ها به خاطر ظاهر خلاقانه خود تحت تاثیر قرار گرفتند، در حالی که زنان مسلمانی که برقع می پوشند، مدام تحقیر و غیرانسانی می شوند.

سارا، یک مسلمان 18 ساله فرانسوی که نخواست نامش فاش شود، در توییتر خود نوشت: «مردم بارها سعی کرده‌اند حجاب من را در خیابان بردارند». من آن را غیر انسانی می دانم.

حق حجاب یک زن مسلمان از سال 1989 در فرانسه مورد مناقشه قرار گرفت که سه دانش آموز دختر در مدرسه ای در فرانسه از حجاب منع شدند.

از آن زمان تاکنون، حداقل 100 دختر به دلیل استفاده از روسری در کلاس، از تحصیل محروم یا از مدرسه اخراج شده اند. تقریباً در نیمی از این موارد، این ممنوعیت توسط دادگاه های فرانسه لغو شد.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما